سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مبادلات ریلی کالا با جمهوری آذربایجان ۶۳ درصد افزایش یافت

مدیرکل راه‌آهن شمال۲ از افزایش ۶۳ درصدی مبادلات ریلی کالا اعم ازصادرات، واردات و ترانزیت از طریق پایانه مرزی آستارا با جمهوری آذربایجان خبر داد.

غلامحسین ولدی مدیرکل راه آهن شمال۲  گفت: طی این مدت در مجموع ۲۲۵ هزار و ۹۸۲ تن کالا از طریق پایانه ریلی آستارا با جمهوری آذربایجان مبادله شد که این میزان نسبت به ۱۳۸ هزار و ۵۳۰ تن کالای مبادله شده در سال قبل در این زمان ۶۳ درصد رشد دارد.

وی میزان ترانزیت ریلی از طریق پایانه آستارا را ۸۸ هزار و ۱۵۶ تن عنوان و بیان کرد: این میزان نسبت به ۳۷هزار و ۸۹۳ تن ترانزیت پارسال۱۳۳ درصد رشد یافته است.

به گفته وی، عمده کالاهای ترانزیتی آرد، ارزن، جو، گندم، مواد شیمیایی، سنگ‌روی، خاک صنعتی و چوب و الوار بوده است.

وی میزان صادرات ریلی کالا به جمهوری آذربایجان را هم ۶۸ هزار و ۳۷۱ تن عنوان و اضافه کرد: این میزان نسبت به ۶۸ هزار و ۲۱۷ تن در سال قبل تفاوت محسوسی نداشته است و عموما شامل؛ مرکبات، انواع میوه، سیمان، مواد شیمیایی، نمک طعام، و کانتینر بوده است.

مدیرکل راه آهن شمال۲ حجم کالاهای وارداتی از آذربایجان را هم در این مدت ۶۹ هزار و ۴۵۵تن کالا عنوان کرد که نسبت به ۳۲ هزار و ۴۲۰ تن کالای وارداتی سال قبل در این زمان ۱۱۴ درصد رشد یافته و عموما شامل انواع چوب، الوار، ذرت، عدس و غیره است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با حدود ۹۵ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و حاشیه دریای خزر واقع شده است و با جمهوری آذربایجان سه مرز زمینی، دریایی و ریلی دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.