سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتشار فراخوان سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به صدور فراخوان سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی گفت: این جشنواره به عنوان باسابقه‌ترین جشنواره و مهم‌ترین رویداد در حوزه تئاتر استان، آبان امسال در ۲ بخش صحنه‌ای و خیابانی برگزار می‌شود.

پیام احمدی گفت: موضوع جشنواره سی و پنجم، آزاد است و تولید آثار با موضوعاتی همچون امید اجتماعی، ارتقای نهاد خانواده، همگرایی ملی، توجه به ارزش‌های انسانی و اسلامی، پاسداشت آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به هنرمندان تئاتر استان پیشنهاد می‌شود.

وی همچنین ترویج شعار سال و توجه به مهار تورم و رشد تولید را از دیگر موضوعات اولویت‌دار برای خلق آثار در این دوره از جشنواره بیان کرد.

احمدی در ادامه با بیان اینکه در بخش رقابتی جشنواره تنها آثار و نمایشنامه‌های ایرانی پذیرفته می‌شود، تصریح کرد: گونه‌های مختلف نمایشی همانند فیزیکال و آیینی سنتی هم می‌تواند در این بخش شرکت کند و لازم است آثار متقاضی حضور در بخش رقابتی توسط هنرمندان استانی تولید شده باشد.

وی یادآور شد: متون نمایشی نیز باید با ذکر دقیق مشخصات صاحب اصلی اثر، نوع اقتباس و با اخذ مجوز از نویسنده، مترجم یا ناشر به صورتی که تمامی حقوق صاحب اثر در تولید آثار جشنواره حفظ شود، به کار گرفته شود.


بیشتر بخوانید


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ملاک تایید اجرای عمومی آثار نمایشی برای شرکت در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان را درج اطلاعات آن در بازه زمانی اجرا در درگاه جامع سایت ایران تئاتر با ذکر تاریخ اجرای عمومی اثر دانست و گفت: گروه‌های نمایشی برای حضور در جشنواره باید اجرای عمومی خود را تا قبل از برگزاری جشنواره انجام داده باشند.

احمدی با بیان اینکه برگزاری جشنواره تئاتر استانی می‌تواند به رشد و توسعه هنر تئاتر با اتکا به شاخصه‌های ملی، قومی، منطقه‌ای و جغرافیایی و ارتقای تولید سالانه آثار منجر شود، افزود: این جشنواره به دنبال ایجاد فضای مناسب برای بروز و ظهور بخش مهمی از اجرا‌های عمومی تئاتر در سال، گسترش دایره مخاطبان آثار نمایشی و تقویت ظرفیت‌های مردمی فرهنگ و هنر است. وی در پایان مهلت ارسال نمایشنامه‌های متقاضی شرکت در جشنواره را نیز ۲۵ مرداد اعلام کرد و افزود: سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان روز‌های ۱۵ تا ۱۸ آبان امسال با اجرای آثار پذیرفته شده، برگزار خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.