سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام هشدار زرد هواشناسی درباره وزش تندباد در استان سمنان

مدیرکل هواشناسی استان سمنان درباره احتمال خسارت ناشی از تندباد‌های لحظه‌ای و گرد و خاک تا اواسط هفته هشدار زرد اعلام کرد.

 ایرج مصطفوی گفت: سامانه افزایش گرادیان فشار و وزش باد‌های شدید و تندباد‌های لحظه‌ای و گرد و خاک از امروز هفتم مرداد تا پایان روز سه شنبه دهم مرداد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: وزش باد شدید و تندباد‌های لحظه‌ای و گردوخاک در غالب نقاط و با سرعت بیشتر طی امروز شنبه دور از انتظار نیست و کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در برخی نقاط استان نیز رخ می‌دهد.

وی تاکید کرد: خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط، بنر‌ها تابلو‌های تبلیغاتی داربست،‌ها سازه‌های موقت احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها، مهمترین مخاطره‌ها طی این هشدار زرد است.

اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها، خودداری عابران از عبور از حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال و پرهیز از توقف و پارک خودرو در این نقاط، خودداری از سمپاشی یا محلول‌پاشی باغ‌ها و مزارع به‌ویژه در بعدازظهر و استفاده از قیم برای نهال‌ها پرهیز از روشن کردن آتش در مراتع و مناطق جنگلی مراتع، و اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و چادر‌های مسافرتی و پوشش گلخانه ها، توصیه‌های هواشناسی برای این هفته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.