سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر دفاع آمریکا از تعمیق روابط نظامی با استرالیا خبر داد

وزیر دفاع آمریکا می‌گوید واشنگتن قصد دارد به استرالیا کمک کند تا دو سال دیگر موشک‌های هدایت‌شونده تولید کند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا که امروز (شنبه) به همراه آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور برای شرکت در گفتگوی سالانه «وزرای استرالیا و آمریکا» به ایالت «کوئینزلند» استرالیا سفر کرده‌اند، با همتایان خود دیدار و در خصوص مسائل دفاعی گفتگو کردند.

به گزارش الجزیره، وزیر دفاع آمریکا که به بریزبن، پایتخت ایالت کوئینزلند رفته اعلام کرد واشنگتن به استرالیا کمک خواهد کرد تا سال ۲۰۲۵ سیستم‌های هدایت‌شونده چندپرتابی تولید کند.

او در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ««ما در حال پیگیری چندین ابتکار متقابل سودمند با صنعت دفاعی استرالیا هستیم. از جمله این ابتکارات، کمک به استرالیا برای تولید سامانه‌های موشکی هدایت‌شونده چندپرتابی تا سال ۲۰۲۵ است».

از سوی دیگر، ای بی سی نیوز گزارش داد هر دو کشور توافق کرده‌اند حضور نظامی آمریکا در استرالیا افزایش یابد. این امر شامل بازدید‌های مکرر زیردریایی‌های آمریکایی از پایگاهی در غرب استرالیا و دسترسی بیشتر آمریکا به پایگاه‌های هوایی شمال و غرب استرالیا خواهد بود.

گفتنی است، استرالیا در حال حاضر در تلاش است تا نیرو‌های مسلح خود را بازسازی کند و به سمت قابلیت‌های حمله دوربرد پیش برود. هر دو کشور تلاش می‌کنند جلوی نفوذ فزاینده چین در غرب اقیانوس آرام را بگیرند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.