سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفع تصرف ۱۲۸ هکتار از اراضی ملی در شهرستان بندرخمیر

رئیس کل دادگستری هرمزگان از رفع تصرف ۱۲۸ هکتار از اراضی ملی در شهرستان بندرخمیر خبر داد.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: با توجه به تأکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر لزوم اهتمام هر چه بیشتر در خصوص صیانت از حقوق عامه به ویژه در امر مقابله با تصرفات غیرمجاز و تغییرکاربری اراضی، به دستور رئیس حوزه قضایی بندرخمیر، ۱۲۸ هکتار و دو هزار و ۵۵۱ متر مربع از اراضی ملی در منطقه کهورستان این شهرستان رفع تصرف شد.

او گفت : رفع تصرف این زمین‌ها پس از صدور احکام قطعی توسط دادگاه بدوی شهرستان بندرخمیر و شعبه ویژه مرکز استان مبنی بر خلع ید متصرفان به دلیل احراز نشدن مالکیت و تأیید آن در دادگاه تجدیدنظر، انجام شده است.

قهرمانی ارزش تقریبی این زمین‌ها را افزون بر ۶۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با حضور رئیس حوزه قضایی شهرستان بندرخمیر در محل و پس از رفع تصرف توسط یگان حفاظت از منابع طبیعی با همکاری مأموران پاسگاه انتظامی کهورستان و دیگر ادارات متولی، این زمین‌ها به بیت المال بازگردانده شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه حفاظت از اراضی ملی و عرصه‌های طبیعی اولویت مهم و اساسی دستگاه قضایی استان محسوب می‌شود، گغت: هرگونه زیاده‌خواهی و دست‌اندازی به اراضی ملی و دولتی، برخورد قاطع دستگاه قضایی را به همراه خواهد داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.