سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بولیوی از یوآن چین به جای دلار آمریکا در تجارت استفاده می‌کند

بولیوی اعلام کرد استفاده از یوآن، واحد پول چین برای پرداخت‌های بین‌المللی خود در قبال واردات و صادرات کالا را آغاز کرده است.

مقامات بولیوی اعلام کردند به جمع کشور‌هایی پیوستند که می‌خواهند در مبادلات تجاری خود به جای دلار آمریکا از یوآن چین استفاده کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، پیش از این نیز کشور‌های برزیل و آرژانتین اعلام کرده بودند قصد دارند واحد پولی رایج چین را در مراودات تجاری خود جایگزین دلار آمریکا کنند.

مارچلو مونته‌نگرو، وزیر اقتصاد بولیوی در این باره گفت که عملیات مالی کشورش با تکیه بر یوآن چین طی ماه‌های مه تا ژوئیه سال جاری میلادی، بالغ بر ۲۷۸ میلیون یوآن (۳۸.۷ میلیون دلار) بوده که ۱۰ درصد از تجارت خارجی این کشور را در این دوره تشکیل می‌دهد.

او در یک نشست خبری گفت: «این یک شروع خوب است. صادرکنندگان موز، روی و چوب همچنین واردکنندگان وسایل نقلیه و کالا‌های سرمایه‌ای، مبادلات خود را با یوآن انجام می‌دهند و تراکنش‌های الکترونیکی نیز از طریق بانک دولتی "یونیون" انجام می‌شود.»

استفاده از یوآن در منطقه آمریکای لاتین و دریای کارائیب، به ویژه در میان کشور‌هایی که به دنبال ایجاد یک رابطه قوی با چین هستند، رو به رشد است و به گفته مارگارت مه‌یرز، مدیر برنامه آسیا و آمریکای لاتین در اندیشکده گفتگوی بین آمریکایی مستقر در واشنگتن، همزمان با این سیاست مالی شاهد آن هستیم که ردپای چین نیز در این منطقه با افزایش تجارت و سرمایه‌گذاری‌ها رو به افزایش است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۲۰ ۰۷ مرداد ۱۴۰۲
دمشون گرم خداییش !!!

بر استقلال کشورشون قدم بر میدارن !!!

حذف دلار برای هر کشور مستقلی الزامیه !!!