سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پخت و پخش غذای نذری محرم در شهرستان زرقان + تصاویر

همزمان با شب و روز عاشورای حسینی یک‌هزار و 500 پرس غذای نذری به همت شرکت لعابیران شهرستان زرقان پخت و بین مردم توزیع شد.

محرم که می‌آید هیئت‌های عزاداری رونق ویژه‌ای می‌گیرند، در بیش‌تر کوچه و خیابان‌های شهر هم غذای نذری بین مردم پخش می‌شود، مردم دور تکیه‌ها و یا خانه‌هایی که نذری می‌دهند، جمع می‌شوند تا ظرفی غذا بگیرند.

این روز‌ها در تمام شهرستان‌ها و روستا‌های استان فارس پخت غذای نذری به یکی از سنت‌های ویژهء ایام عزاداری تبدیل شده است و عاشقان ثارالله پختن غذای نذری و خوردن آن را یکی از مراسم واجب این ایام می‌دانند.

اهمیت نذری دادن در ایام سوگواری محرم و صفر از گذشته تا امروز حفظ شده و مردم با توجه به شرایط مالی خود در این ایام از عزادارانی که در تکایا و مساجد حضور پیدا کرده‌اند، پذیرایی می‌کنند.

مراسم نذری دادن مملو از ارزش‌های انسانی و اسلامی است که در کنار همیاری و دوستی مردم، نشان دهنده فرهنگ، آداب و رسوم و عقاید و سنت‌های ماست و نشانه‌هایی از یکدلی مردم و شریک بودنشان در عزای سرور و سالار شهیدان است.

همچنین در روز عاشورا عاشقان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) شرکت لعابیران در شهرستان زرقان فارس یک‌هزار و ۲۰۰ پرس غذای گرم پخت و میان خانواده‌های محروم توزیع کردند.

هیات قشقایی‌های مقیم شیراز هم با پخت ۷۲ دیگ غذا نذری در قلب ۷۲ خوان احسان حسینی برای پنجمین سال متوالی بیش از ۸ هزار دست غذا پخت و در بین مناطق کم برخوردار و عزاداران حسینی توزیع کردند که در پخت این غذای نذری حدود ۶۰ نفر از خادمین مجتمع همکاری کردند.

 

 
 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.