سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برپایی موکب شهدا در دهستان سبزدشت بافق+تصویر

مسئول هیئت انصارالحسین روستای بساب گفت: موکب شهدا در روستای بساب دهستان سبزدشت بافق از اول محرم پذیرای عزاداران و هیئت‌های مذهبی است.

جواد کارگر مسئول هیئت انصارالحسین روستای بساب گفت: به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، موکب عزاداری شهدای بساب از ابتدای ماه محرم به همت جوانان پرشور سبزدشت بافق برپا شد.

او افزود جوانان حسینی و پرشور روستای بساب در قالب شب‌های بی‌قراری به صورت ویژه با اجرای برنامه‌های فرهنگی از جمله گروه اجرای گروه‌های مداحی، گروه دمامه زنی، اجرای سرود دختران خردسال، گروه نوای نی و سینه زنی به عزاداری سید و سالار شهیدان پرداختند.

مسئول هیئت انصارالحسین بساب هدف از برپایی این موکب را جذب جوانان به مساجد، ترویج فرهنگ عاشورا، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و تبیین قیام عاشورا عنوان کرد و گفت: در این موکب با توزیع شربت، چای، قهوه، آش، هندوانه و غذا‌های مختلف از هیئت‌های عزاداری پذیرایی می‌کنند.

کارگر با اشاره به اینکه این موکب هر شب میزبان حدود هزار نفر از عزاداران اباعبدالله حسین است، اظهار داشت حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه پذیرایی این موکب در این شب‌ها شده است که تمام آن به همت خیرین تامین شده است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.