سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کردستان در سوگ علمدار دشت کربلا + فیلم و تصاویر

مردم کردستان امروز همزمان با نهم محرم‌الحرام و روز تاسوعای حسینی در سوگ علمدار دشت کربلا به عزاداری پرداختند.

با فرارسیدن ماه محرم، خیابان‌ها و معابر کردستان رنگ‌وبوی عزا گرفته و مردم این دیار فرهنگی هر کدام به نوعی ارادت خود امام حسین(ع) و یارانش نشان می‌دهند.

همزمان با سراسر کشور، مردم استان کردستان نیز در روز تاسوعای حسینی به یاد سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و شهدای دشت کربلا یک‌صدا فریاد عشق و دلدادگی حسینی سر دادند و به سوگواری پرداختند.

دسته های سینه زنی و زنجیرزنی در روزی که به نام نامی قمر بنی هاشم( س) مزین است، با حضور در خیابانها، معابر و تکایا و حسینیه ها عشق و ارادات خود را به ساحت قدسی خاندان نبوت(ص) به نمایش گذاشتند.

برپایی مجالس روضه‌خوانی و تعزیه‌خوانی، گل‌گیران، قربانی‌کردن گوسفند، تهیه و توزیع نذری و روزه گرفتن، شرکت کردن در دسته‌های عزاداری و برپایی مراسم دعا و مناجات در مساجد، تکایا از آیین‌هایی است که برگزاری آن بیانگر اوج ارادت مردم کردستان به سرور و سالار شهیدان است.


بیشتر بخوانید

پیکر شهید تفحص شده در کامیاران تشییع شد + تصاویر


تاسوعای کامیاران امروز حال و هوای دیگری داشت، اهالی مقاوم این شهر امروز میزبان پیکر شهیدی بودند که بعد از ۴۲ سال دوری به زادگاهش برگشت.

شهید " محمدصالح جعفری" از کاسبان این منطقه که سال ۱۳۵۹ توسط گروهکهای ضدانقلاب اسیر و به شهادت رسیده بود، بعد از ۴۲ سال گمنامی در حوالی روستای صوفیان سنندج، امروز با استقبال مردم زادگاهش به کامیاران برگشت و تشییع شد.

عزاداری مردم سنندج در تاسوعای حسینی

 
عزاداری نوجوانان دهه هشتادی روستای قروچای
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.