سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکمیل عملیات ساخت و ساز یادمان‌های شهدای گمنام در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: تمامی یادمان‌های شهدای گمنام استان تا پایان سال ۱۴۰۳ تکمیل می‌شود.

منوچهر ذوالفقاری اظهار داشت: نقش‌آفرینان و رزمندگان چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس به خط‌شکن بودن و جناح‌داری معروف بودند، تقدیم دو هزار و ۴۵۰ شهید ارادت و نقش‌آفرینی این مردم را در جنگ هشت ساله می‌رساند.

وی با تاکید بر علاقه بارز مردم استان به فرهنگ شهید و شهادت به ویژه شهدای گمنام و میزبانی مردم استان از ۱۳۴ شهید گمنام از سال ۱۳۶۵ تاکنون، افزود: این شهدای گمنام در ۴۸ یادمان استان به خاک سپرده شده‌اند.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه مردم این استان هم شهیدپرور هستند و هم عشق به فرهنگ ایثار و شهادت دارند، اضافه کرد: از ۴۸ یادمانی که شهدای گمنام در آنجا به خاک سپرده شده‌اند ۲۵ یادمان تاکنون به‌طور کامل تکمیل و افتتاح شده همچنین ۲۱ یادمان باقی مانده نیز در دست احداث است که از ۱۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.


بیشتر بخوانید


وی گفت: بر اساس زمان‌بندی صورت گرفته و به شرط تامین اعتبار در سال جاری تعدادی از این یادمان‌ها در ایام هفته دفاع مقدس مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، لازم به ذکر است تا پایان سال ۱۴۰۳ تمامی یادمان‌های استان با توجه به اعتبارات اختصاص یافته در سفر رئیس جمهور افتتاح خواهند شد.

ذوالفقاری با اشاره به وضعیت جاده‌های دسترسی به یادمان‌های شهدای گمنام، اظهار داشت: ۱۶ یادمان در استان به دلیل موقعیت و محل خاک‌سپاری شهدا بر روی نقاط مرتفع و تپه‌ها مشکلات متعددی داشتند که با پیگیری‌های استاندار مبنی بر تقسیم کار بین ادارات و سازمان‌ها و استفاده از ظرفیت‌های داخلی استان در حال حاضر ۱۲ جاده یادمان شهدای گمنام از سوی سازمان‌های مختلف در حال احداث است.

وی ادامه داد: با پیش‌بینی‌های صورت گرفته قبل از شروع فصل سرما جاده‌های دسترسی یادمان‌های شهدای گمنام تکمیل می‌شود و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.