سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگاه مجری معروف به برنامه‌های مذهبی و مناسبتی:

اتفاق‌های خوبی در تلویزیون افتاده است

جمشیدی، مجری تلویزیون در ارزیابی برنامه‌های مذهبی و مناسبتی امسال رسانه ملی و به‌ویژه ایام محرم، نوگرایی همراه با کمال در تولید برنامه‌های مذهبی و مناسبتی رسانه ملی را تحولی مشهود خواند.

فرزاد جمشیدی، کارشناس مجری برنامه‌های مذهبی در ارزیابی عملکرد رسانه ملی در دوره تحولی پیرامون ساخت و تولید برنامه‌های مناسبتی ویژه ایام محرم و انتقال فرهنگ عاشورایی به مخاطبانش، اظهار کرد: رادیو و تلویزیون در یکی دو سال اخیر یک نوزایی و نوسازی داشته است؛ نوسازی یعنی اینکه ما یک‌سری عوامل جدید ارائه می‌کنیم و نوزایی در زمینه فکر، محتوا و فرم را به خدمت می‌گیریم. براین اساس تلویزیون به سمت یک نوگرایی که همراه با کمال است، رفته است.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان نیز متوجه این نوگرایی بودم؛ از سوی معاونت سیما هم این مطلب که مراقب متن و محتوای برنامه باشیم به ما یادآوری و تأکید می‌شد. در این چند شبی که از سوگواری ایام محرم گذشته برنامه‌ها را رصد می‌کردم و باید بگویم که به‌نظرم شبکه چهار سیما در زمینه برنامه‌های گفتگو محور که بیشتر متوجه محتوا و مضمون اصلی هدف عاشورا هستند، پیشرو است و تلویزیون باید برنامه‌های متنوع دیگری هم داشته باشد و به قول معروف جنسش جور باشد.

جمشیدی ادامه داد: حرکت‌هایی در تلویزیون آغاز شده که به نفع مخاطب و رسانه است. به عنوان مثال در حالی که برخی فکر می‌کردند حتماً مجری برنامه باید فردی محزون و غمگین باشد و برنامه مذهبی حتماً باید چند کتیبه داشته باشد، اگر دقت کنید، اتفاقاتی افتاده و مثلاً دکور‌های جدیدی دارد زده می‌شود که خودش زمینه‌ای برای جذب مخاطب است.

این مجری شناخته‌شده تلویزیونی بااشاره به نقد‌های محتوایی که به برنامه‌ها وارد می‌شود، اما به نوگرایی در دکور و تصویر برنامه‌های مذهبی جدید کمتر پرداخته می‌شود، گفت: برنامه‌ای مانند «محفل» در ماه رمضان واقعاً یک قدم رو به جلو بوده است. برنامه خود ما یعنی «صبح روز بعد» در ماه مبارک رمضان نیز در روایتگری خودش یک نکته‌ای داشت که نیاز دارد دیگران درباره‌اش نظر بدهند. در برنامه‌های امسال من این حرکت‌های تحولی و روبه‌جلو را به‌وضوح احساس می‌کنم.

وی ادامه داد: در شبکه‌های تلویزیونی عربی به مجری می‌گویند «مدیر الانتاج» یعنی مجری مسئول نتیجه‌گیری است. این یعنی همه عوامل برنامه پاس گل می‌دهند تا خانم و آقای مجری بزند توی دروازه. ما دکور، تصویربردار، صدابردار، نورپرداز، کارگردان و تهیه‌کننده خوب بسیاری داریم و باید در راستای شناسایی و تربیت مجریان توانمند بیشتر اهتمام داشته باشیم و محتوای خوب در اختیار قرار دهیم.

وی افزود: مجری باید بداند که رسانه تلویزیون مخاطب خاص خودش را دارد که می‌خواهد در تلویزیون برنامه‌هایی مطابق با ذائقه و نیازش برایش پخش شود.

جمشیدی در بخش دیگری تأکید کرد: اتفاقا باید در ارتباط با انتخاب مجریان برنامه‌های اهل بیت سخت‌گیری بیشتری داشته و روی اینکه تحصیلات و تخصص مرتبط داشته باشند حساسیت داشته باشیم. باید مجری‌های خوب و خاص برنامه‌های معارفی تربیت کنیم که لازم است چند ویژگی داشته باشند از جمله اینکه صفای باطن حقیقی نسبت به چیزی که روی آنتن می‌گویند، داشته باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محمد آزاد
۱۱:۰۳ ۰۶ مرداد ۱۴۰۲
نه جناب جمشیدی ، دارید غلو میکنید