سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار خطر آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع در آذربایجان‌شرقی

 رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به افزایش دما در اوایل هفته آینده گفت: احتمال آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها در استان دور از انتظار نیست.

آقای امیدفر با بیان اینکه دستگاه‌های متولی باید در خصوص  آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع آمادگی لازم داشته و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند گفت: احتمال بروز خسارت ناشی از تنش دمایی به بخش‌های کشاورزی، دامداری و پرورش زنبور عسل در استان آذربایجان شرقی وجود دارد.

وی اظهار کرد: مسافران و گردشگران در صورت روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع استان از خاموش شدن کامل آن پیش از ترک محل اطمینان حاصل کرده و از حضور در فضا‌های باز به ویژه در ساعات اوج گرما خودداری کنند.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: بررسی نقشه‌های همدیدی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که طی امروز و روز‌های شنبه و یکشنبه هفته آینده به ویژه در نواحی شمالی و شرقی استان جوی ناپایدار حاکم می‌شود.

آقای امیدفر ادامه داد: گذر امواج تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب موجب افزایش ابر، وزش باد نسبتا شدید و احتمال خیزش یا نفوذ گرد و خاک می‌شود.

وی یادآور شد: به علت افزایش سرعت وزش باد در برخی ساعات احتمال سقوط یا پرتاب اجسام سبک مانند سرشاخه درختان و بروز خسارت وجود دارد بنابراین انجام اقدامات پیشگیرانه در این خصوص ضروری است.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در برخی نواحی استان احتمال رگبار باران، غرش آذرخش و بارش تگرگ وجود دارد گفت: در این نواحی آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و برخورد آذرخش دور از انتظار نیست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.