سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دادگستری زرند:

ضابطین در برخورد با جرائم مشهود قانونی عمل کنند

رئیس دادگستری زرند خواستار عمل قانونی ضابطین در برخورد با جرائم مشهود شد.

ابوالفضل فرحبخش رئیس دادگستری شهرستان زرند در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان و جلسه توجیهی ضابطین عام و خاص دادگستری گفت: امروزه دستگاه قضا آخرین پناهگاه مردم در تحقق عدالت است که این جایگاه به طور قطع، نشان از مسئولیت ویژه قضات است که بایستی با حساسیت موضوعات را دنبال و آرای متقن مطابق با قانون صادر کنند.

او تصریح کرد: به واسطه خون شهدا و ایثارگری جانبازان دفاع مقدس و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، امروزه همه در برابر قانون یکسان هستند و قضات ابتدا بر اساس قانون و سپس رویه قضایی و شرع مقدس اسلام، احکام خود را صادر می‌کنند و بنابراین جایی برای تخطی قضات از قانون باقی نمی‌ماند و با این رویه است که بایستی قضات را عزیز شمرد.

 فرحبخش افزود: برابر آیین دادرسی کیفری اگر ادله‌ای مبنی بر وقوع جرم یا انجام تخلف وجود نداشته باشد احضار افراد حتی در جایگاه مطلع و شاهد نیز ممنوع و جرم است.

نماینده عالی دستگاه قضایی در شهرستان زرند با تاکید بر هم راستا بودن رسالت دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در برخورد با مجرمین، گفت: برخورد با مجرم از وظایف ذاتی این دو دستگاه است و اقتدار هر دو بر هم تاثیر گذار است و بنابراین با سرلوحه قرار دادن قانون می‌توان به اهداف مشترک رسید و رضایت شهروندان را جلب کرد.

 رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری زرند افزود: مطابق با مواد ۴۴ و ۴۵ قانون آیین دادرسی به بعد، نیروی انتظامی در جرائم غیر مشهود با هماهنگی دادستان و جرائم مشهود می‌تواند راسا وارد شود و برخورد مقتضی داشته باشد.

او تصریح کرد: در برخورد با جرائم، برابر قانون حمایت قضایی از ضابطین نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسدارن نیز تحت شرایطی می‌تواند اقدامات قانونی به عمل آورد.

 فرحبخش تاکید کرد: با توجه به اختیارات قانونی گسترده و حمایت از ضابطین عام و خاص نباید هیچ انفعالی در برخورد با مجرمین و جرائم صورت پذیرد که این مهم شامل تمامی جرائم از جمله رعایت حجاب می‌شود.

 رئیس حوزه قضایی شهرستان زرند ضمن قدردانی از اقدامات نیروی انتظامی در برقراری امنیت شهروندان، خواستار برخورد قاطع با سارقان و تسریع انجام دستورات قضایی از سوی عوامل انتظامی برای پیشگیری از اطاله دادرسی شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.