سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار گیلان:

بانک‌ها باید ۸۵ درصد منابع را صرف تولید کنند

استاندار در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان گفت: بانک‌های عامل باید در بخش تسهیلات به عرصه تولید توجه و کمک کنند.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (چهارشنبه 4 مرداد ماه) در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از تشکیل کارگروه جهادی رونق تولید و اشتغال خبر داد و گفت: نخستین جلسه آن طی هفته آتی برگزار می شود.

او افزود: در این قرارگاه راهکارهای برون رفت از چالش‌های موجود در عرصه تولید و اشتغال استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

استاندار گیلان تصریح کرد: تمام واحدهای تولیدی فعال، نیمه‌فعال و تعطیل استان باید احصاء و به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ارائه شود.

عباسی افزود: تمام تلاش ما باید بر این باشد تا قبل از اینکه تولید کننده به بن برست برسد، یاری رسانش باشیم.

او با اشاره به شعار سال با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» گفت: امروز تولیدکنندگان نیاز به تشویق و حمایت دارند از این‌رو همه ما باید در این راستا از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

استاندار با بیان اینکه گیلان ظرفیت‌های زیادی در عرصه تولید دارد و عرصه‌ها شناسایی و کاربری آنها نیز مشخص شده‌است، تصریح کرد: همه این موارد باید دسته‌بندی شود و بانک‌های عامل نیز در بخش تسهیلات توجه و کمک کنند.

او با تأکید بر اینکه بانک‌ها باید ۸۵ درصد منابع را صرف تولید کنند، افزود: برخی از بانک‌ها از نظر منابع و مصارف خوب عمل کردند، ضمن اینکه قرار بر این بود تا بانک‌های خصوصی نیز وارد میدان شوند.

به گفته استاندار گیلان، بانک‌ها باید اسامی واحدهای تولیدی که قصد پرداخت بدهی را ندارند برای راستی آزمایی اعلام کنند.

عباسی افزود: البته همیشه نگاه بر این باشد که واحدهای تولیدی نقش موثری در جامعه در بخش‌هایی اعم از اشتغال، رونق تولید و سرمایه‌گذاری دارند بنابراین باید توافقی مشکلات واحدهای تولیدی را مرتفع و کارها را پیش ببریم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.