سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای مدیریت چرای دام در ۱۱۸ هزار هکتار از اراضی اصفهان

رییس امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: مدیریت چرای دام امسال در ۱۱۸ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی این استان اجرا شد.

رییس امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت:  مدیریت چرای دام  امسال در ۱۱۸ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی این استان با هدف کاهش تخریب پوشش گیاهی اجرا شد.

مهدی عالیپور افزود:  این طرح که هدف اصلی آن کاهش بیابان‌زایی و جلوگیری از فقیر شدن مراتع و عرصه‌های طبیعی است، به ۱۲ شهرستان استان اختصاص دارد.

او  اضافه کرد: چرای هدفمند و مدیریت صحیح آن روش علمی برای برای حفاظت و استفاده بهینه از پوشش گیاهی عرصه‌های طبیعی است، که در استان اصفهان نیز از جمله طرحهای  هر ساله به شمار می‌رود.

رییس امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان ادامه داد: مراتع و عرصه‌هایی که برای چرای دام بیش از حد مورد استفاده قرار می‌گیرد به مرور زمان از از پوشش گیاه و علوفه خالی  می‌شود و شکل  ناحیه بیابانی به خود می‌گیرد بنابراین چرای مفرط دام برای این مناطق آسیب‌زاست.

او گفت: آموزش و فرهنگ‌سازی بین بهره برداران و جامعه دامدار و روستایی یکی از راهکار‌های اساسی برای مشارکت هر چه بیشتر آنان در اجرای بهتر اینگونه طرح‌ها محسوب می‌شود.

عالیپور افزود: بیابان‌های ایران در ۱۷ استان از جمله استان اصفهان پراکنده است و این استان با وسعتی بیش از  ۱۰.۷ میلیون هکتار یکی از استان‌های مرکزی و دارای اقلیم خشک و نیمه خشک به شمار می‌رود.

او  خاطرنشان کرد: ۳.۲ میلیون هکتار معادل ۳۰ درصد سطح استان را اراضی بیابانی و شن‌زار است و از این مساحت ۲ میلیون و ۸۳۰ هزار هکتار مناطق تحت تاثیر فرسایش بادی و یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار را کانون‌های‌های بحرانی فرسایش بادی شامل می‌شود.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.