سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صندوق توسعه بازار سرمایه برای حمایت، تبعیضی بین صنایع و سهام شرکت‌ها قائل نیست

مدیرعامل صندوق توسعه بازار سرمایه گفت: فعالیت صندوق توسعه بازار صرفا بر اساس اساسنامه ، آیین نامه و در راستای حمایت از کلیت بازار است.

معصومی خانقاه مدیرعامل صندوق توسعه بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که آیا حمایت از صنایع بازار سرمایه به شکل گزینشی انجام می‌گیرد؟ گفت: اصلا به این شکل نیست. ما بر اساس یک آیین نامه و دستورالعمل اقدام می‌کنیم و به سبب این که در این آیین نامه مشخصات و چهارچوب فعالیت صندوق توسعه بازار ترسیم شده است خارج از آن نمی‌توانیم اقدام کنیم، لکن این بدان معنا نیست که ما منابع را صرف حمایت از یکسری صنایع یا سهام مشخص کنیم.

به گفته او، در تمام صنایع فعالیت می‌کنیم و برای نماد‌هایی که در صنایع هستند بر اساس معیار‌هایی که در آیین نامه تدوین شده اقدام به ارسال سفارش حمایتی می‌کنیم برای ما صنایع باهم فرقی ندارند، اما نکته اینجاست که شرایط بازار و میزان حمایت مورد نیاز از سهم یا صنعت را در نظر می‌گیریم بنابر این مورد که مطرح می‌شود بین صنایع و نماد‌ها تبعیض قائل می‌شویم به هیچ عنوان قابل قبول نیست و فعالیت ما بین ۴۱۰ تا ۳۹۰ رفت و آمد دارد.

او افزود: وارد بازار می‌شویم و در صورت نیاز شروع به ارسال سفارشات حمایتی می‌کنیم و بسته به شرایط فروش خرد و بلوک را انجام می‌دهیم. امروز فروش خرد آنچنانی انجام نشده، اما فروش بلوکی داشته ایم و کلا چند وقت اخیر در بخش فروش بلوک فعال بوده ایم.

این مقام مسئول گفت: در کل فعالیت صندوق توسعه بازار صرفا بر اساس اساسنامه و آیین نامه داخلی بوده و در راستای حمایت از کلیت بازار است.

به گفته او، برخی موارد البته به صورت خاص بررسی و حمایت می‌شود؛ به طور مثال اتفاقی که برای صنعت پتروشیمی یا صنایع دیگر متاثر از نرخ خوراک و سوخت رخ داده است، سبب می‌شود حمایت‌های ما در این صنایع با لحاظ یکسری ملاحظات همراه باشد.

این مقام مسئول مطرح کرد: بر اساس آخرین آمار از ابتدای امسال تا ۳۱ تیر ۴ هزار و ۳۶۵ هزار میلیارد تومان خالص خرید را ثبت کرده ایم که به معنی خالص منابعی است که صرف حمایت از بازار سرمایه شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.