سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیین عزاداری محرم در قندهار + فیلم

آیین‌های عزاداری ماه محرم در شهر قندهار در حال برگزاری است.

آیین‌های عزاداری ماه محرم در شهر قندهار با حضور پرشور و با شکوه شهروندان قندهار در حال برگزاریست.

شهر قندهار در جنوب افغانستان جایگاه مهمی در این کشور دارد، برخی کوچه‌ها و خیابان‌های این شهر در مناطق شیعه نشین این روز‌ها به صحنه نماد‌های عاشورایی تبدیل شده است، در برخی مساجد و حسینیه‌های این شهر شب‌ها مراسم سوگواری به مناسبت شهادت ابا عبدالله الحسین (ع) برگزار می‌شود.

مسجد جامع فاطمیه قندهار یکی از اماکنی است که شب‌ها میزبان صد‌ها عزادارحسینی است، سخنرانی، مداحی و سینه زنی از مهمترین برنامه‌های آیین عزاداری به مناسبت ماه محرم در این مسجد است.

حجت السلام المسلمین «محمد نبی حسینی» از علمای اهل تشیع قندهار در مراسم آیین عزاداری در مسجد فاطمیه قندهار با اشاره به سخنانی درباره اهداف والای قیام امام حسین (ع) گفت: امام حسین (ع) برای تثبیت جایگاه انسان، تحکیم عدالت اجتماعی، آزادی امت و مقابله با ظلم و استبداد قیام و حماسه کربلا را خلق کرد.

وی تصریح کرد: رمز پیروزی مسلمانان جهان حفظ اتحاد، اتفاق و وحدت است و ما با یکپارچگی می‌توانیم از مشکلات رهایی یابیم.

کربلایی «عبدالحسین» از دیگر سخنرانان این مراسم گفت: امام حسین (ع) تنها مربوط به شیعه نیست بلکه اهل سنت و تمامی مسلمانان به این عقیده هستند که امام حسین (ع) متعلق به تمامی مسلمانان است و قیام کربلا برای نجات بشر بوده است که امروزه استکبار جهانی تلاش می‌کند با برنامه‌های متفاوت نسل جوان را از نهضت عاشورا دور کند.

این شب‌ها حضور جوانان قندهاری در آیین عزاداری سید و سالار شهیدان پرشور است و آنان پای ثابت مراسم عاشورایی هستند.

علاوه بر مسجد فاطمیه، آیین عزاداری آقا ابا عبدالله الحسین (ع) در سی مسجد و حسینیه شهر قندهار برگزار می‌شود و مردم با شور و اشتیاق در این مراسم حضور می‌یابند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.