سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امتحانات نهایی از مهم‌ترین خروجی‌های نظام آموزشی کشور

وزیر آموزش و پرورش گفت: با تنوع مدارس موافق نیستم مگر مدارسی که بر اساس پژوهش‌های علمی لزوم ایجاد آن‌ها اثبات شده باشد.

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش  با حضور در هزار و بيست و هشتمين جلسه شورای عالی آموزش و پرورش گفت: امتحانات نهایی از مهم‌ترین خروجی‌های نظام آموزشی کشور است که بر اساس استاندارد‌های موجود برگزار شد و نتایج آن باید تجزیه و تحلیل شود.

وی افزود: در انتخاب و انتصاب مدیران بر شایستگی‌ها و صلاحیت فنی و حرفه‌ای آن‌ها تاکید داریم. معیار عمل ما در تعیین مدیران مدارس آئین نامه انتخاب و انتصاب مدیران مصوب شورای عالی آموزش و پرورش است.

صحرایی اظهار کرد: با تنوع مدارس موافق نیستم مگر مدارسی که بر اساس پژوهش‌های علمی لزوم ایجاد آن‌ها اثبات شده باشد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش نیرو‌های جدید الاستخدام در آموزش و پرورش یکی از کار‌هایی است که به طور جدی پیگیری می‌شود تا نیرو‌های جدید با آمادگی لازم در کلاس‌های درس حاضر شوند. 

وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش معلمان برای حضور در کلاس درس باید گواهینامه صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمی داشته باشند.

صحرایی افزود: جلسات شورای عالی اگر با حضور رئیس جمهور برگزار شود بهتر است ولی باید دید دستوراتی که رئیس جمهور در جلسه گذشته داده اند از جمله بروز رسانی سند، شاخص‌های ارزیابی سند و سایر موارد تا چه حد انجام شده است.

وی اظهار کرد: شاخص‌های انتخاب و انتصاب مدیران کل و روسای مناطق آموزش و پرورش توسطه شورای عالی تهیه و تدوین شود تا در تعیین مدیران ارشد آموزش و پرورش ملاک عمل قرار گیرد.

وزیرآموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش باید هم جنبه آموزشی و هم تربیتی داشته باشند، چون تک بعدی بودن آن‌ها به نظام تعلیم و تربیت ضربه می‌زند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.