سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس ستاد ملی روایت پیشرفت خبر داد؛

فعالیت ۲۰۰ مدرسه صدرا در کشور

رئیس ستاد ملی روایت پیشرفت با اشاره به فعالیت ۲۰۰ مدرسه صدرا در کشور گفت: در واقع سازمان تبلیغات به ایجاد مدارس صدرا در تحقق مدارس دولتی و کیفی سازی آن‌ها تلاش می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حامد تقدیری در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: مدارس صدرا در سازمان تبلیغات اسلامی راهبری شده و یکی از بزرگترین مراکز آموزشی در کشور است.

او  با بیان اینکه بعد از آموزش و پرورش این مجموعه مدارس که شامل ۲۰۰ مدرسه در سطح کشور بوده جزو بیشترین مجموعه مدارس دولتی است، افزود: دغدغه مقام معظم رهبری کیفی سازی مدارس دولتی است.

رئیس ستاد ملی روایت پیشرفت یادآور شد: آموزش و پرورش سختی‌ها و فشار‌های زیادی در بحث آموزش داشته و در واقع سازمان تبلیغات به ایجاد مدارس صدرا در تحقق مدارس دولتی و کیفی سازی آن‌ها در کنار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

تقدیری ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی با کمک دستگاه‌هایی که انقلابی بوده و گفتمان انقلابی دارند تلاش می‌کند با آموزش و پرورش گام به گام در راستای مدارس دولتی و کیفی‌سازی آن همکاری نماید.

او افزود: دغدغه سازمان تبلیغات مدرسه سازی و مدرسه داری نیست بلکه دغدغه رهبری و پیشبرد گفتمان اسلامی مدنظر است.

رئیس ستاد ملی روایت پیشرفت گفت: مجموعه‌های مختلفی همچون سپاه، دانشگاه آزاد و … در حوزه آموزش با ایجاد مدارس غیرانتفاعی فعالیت دارند، ولی تنها سازمان تبلیغات با ایجاد مدارس صدرا در این حوزه در بخش مدارس دولتی فعالیت می‌کند.

تقدیری یادآور شد: مسئله نوجوانان در سازمان تبلیغات اسلامی جدی گرفته شده همچنان که در گام اول انقلاب به این موضوع توجه شده و در گام دوم نظر به بیانیه دوم این سازمان نوجوانان و جوانان را جدی گرفته است.

او  اضافه کرد: در بخش توانمندسازی نیرو‌های رسمی آموزش و پرورش به ویژه مدیران و معاونان پرورشی در برنامه اخیر ورود یافته و در این راستا برای هزار نفر از معاونان پرورشی یک دوره‌های سه روزه برگزار و یک سال به صورت مجازی با آن‌ها ارتباط خواهیم داشت.

رئیس ستاد ملی روایت پیشرفت ادامه داد: این دوره‌ها منجر شده تا نگاه به انقلاب و روحانیت عوض شود و این نشان می‌دهد که اگر معلمان و مردمان کشورمان گفتمان خوب و در قالب جذاب به آن‌ها ارائه شود فضای حوزه را درک و با دل‌های پاک خود همراهی می‌کنند.

تقدیری یادآور شد: بخش دیگری از پیگیری‌ها بر حسب دغدغه مقام معظم رهبری مربوط به نوجوانان بوده که خودشان وارد جهاد تبیین شده و تنها مصرف کننده نباشد.

او بیان کرد: البته به آن‌ها چشمه جوشان محتوا را باید برسانیم، ولی باید نوجوانان آن را به دوستان خود منتقل سازند.

رئیس ستاد ملی روایت پیشرفت با بیان اینکه جریان دختران و پسران حاج قاسم حرکت‌های نوجوانان بوده که مانند گام اول انقلاب اسلامی تلاش می‌کنیم به آن‌ها محتوا داده و مسیر و میدان را نشان داده و خودشان وارد جامعه و خانواده و مدرسه و دوستان خود را در مسیر گفتمان هدایت و راهنمایی و همراهی کنند تا به حرکت‌های مردمی برسیم، اضافه کرد: تاکنون در کشور حدود ۸ هزار فرمانده دختر تربیت شده که هر کدام دارای ۱۰ نفر زیر مجموعه در قالب تشکلی بوده و فعالیت می‌کنند.

تقدیری با اشاره به اینکه بر حسب دغدغه مقام معظم رهبری نسبت به روایت پیشرفت که واقع این روایت مسیر انقلاب اسلامی و روایت انسان‌ها، رشد‌ها و تعالی‌ها بوده پیگیری و در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: رهبری فقط روایت پیشرفت را مبنی بر پیشرفت صنعت نمی‌دانند و می‌فرمایند که غربی‌ها در حوزه صنعت شاید بسیار پیشرفت کرده باشند، اما امید در آن‌ها وجود ندارد و این نشان می‌دهد روایت انسان‌ها و مسیر تعالی که انقلاب به انسان‌ها هدیه کرده مهم‌تر است.

او ادامه داد: در این راستا دستگاه‌هایی که باید دولت را همراهی کنند با نقش و وظیفه آن‌ها مشخص شده و تاکنون هشت وزارت خانه در این حوزه دارای مسئولیت بوده و اساس نامه‌ای تعریف شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.