سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد ارتباط منسجم و قوی میان صنعت و دانشگاه

استاندار خوزستان بر ایجاد ارتباط منسجم و قوی میان صنعت و دانشگاه تاکید کرد.

علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان گفت: امیدواریم دانشگاه با کمک شورای عالی انقلاب فرهنگی بیش از پیش در کنار و کمک اقتصاد و مردم قرار گیرد.

او می‌گوید: انتظار داریم جریان علم و نوآوری، حوزه‌های دانش بنیان و نیاز‌های استان با کمک علما، دانشمندان و اساتیدی که داریم پوشش داده شود.

به گفته او دانشگاه‌ها با انجام نیازسنجی در هر حوزه از جمله فرهنگ و دین، صنعت، اقتصاد و کشاورزی و دیگر مزیت‌هایی که استان دارد نقش مهمی در توسعه استان دارند.

حسینی محراب گفت: اگر حوزه کشاورزی استان حوزه اول ما باید باشد دانشگاه‌های ما نیز بایست در این زمینه در کنار بخش کشاورزی و یا سکاندار آن باشند و دانشجویانی که در این رشته فارغ التحصیل میشوند در این بخش مشغول به کار شوند و رسیدن به این نقطه نیاز به تحول دارد.

استاندار خوزستان گفت: در صنایع ما نیاز‌های شدیدی در نفت، پتروشیمی، نیشکر، فولاد، صنایع پایین دستی، حوزه‌های دانش بنیان و بازرگانی بین الملل وجود دارد و دانشجویان باید به گونه‌ای آموزش ببینند که پس از اتمام تحصیل در این حوزه‌ها به کار گرفته شوند.

حسینی محراب می گوید: به این منظور باید یک رابطه قوی بین صنعت و دانشگاه ایجاد کنیم. به عنوان مثال میتوان بورسیه‌هایی برای صنایع در نظر گرفت و دانشگاه‌ها واحد‌های درسی مرتبط با صنایع استان در برنامه‌های آموزشی خود قرار دهند و در هر دو حوزه نظری و عملی آموزش‌های لازم پیش بینی شود و دانشگاه به کمک جامعه و دولت بیاید.

استاندار خوزستان ادامه داد: اگر در این ارتباط خلائی وجود داشته باشد مشکل جذب نیرو‌های غیربومی و بعضا احساس تبعیض ایجاد میشود.

حسینی محراب با تاکید بر اینکه با تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای سال تحصیلی آینده ارتباط منسجم بین صنعت و دانشگاه ایجاد شود گفت: بودجه پژوهش بعضا صرف پژوهش نمیشود که جلوگیری از آن نیاز به بررسی و اتخاذ تمهیدات لازم دارد.

به گفته استاندار خوزستان باید تلاش کنیم از شکل‌گیری زمینه مهاجرت نخبگان و اساتید خود جلوگیری کنیم؛ گرچه غاطبه جامعه علمی استان دلبستگی عمیقی نسبت به استان دارند.

حسینی محراب تاکید کرد: برای تقویت بنیه علمی دانشجویانی که وارد دانشگاه میشوند نیاز به یک بازنگری و ارتقای آموزش و پرورش داریم، هرچند دانشگاه نیز نقش بسیار مهم و موثری در این زمینه دارد.

استاندار خوزستان گفت: روسا و مسئولان دانشگاه‌ها نباید نسبت به مسائل اجتماعی، فرهنگی و علمی دانشجویان بی تفاوت باشند و باید سعی کنند همواره در کنار آن‌ها باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.