سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعطای بورس دانش به ۱۰۰۰ دانشجو در سال تحصیلی جدید

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: هزار نفر از دانش آموزانی که در حوزه علوم بنیادین و پایه انتخاب رشته کنند، بورس دانش می‌شوند.

نشست خبری هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان با اصحاب رسانه پیرامون رونمایی از سایت «سبد جامع بورس‌های دانشجویی» برگزار شد.

داداش‌پور در این نشست خبری درخصوص بورس دانش گفت: هدف از این بورس بلاعوض، تشویق و هدایت استعداد‌های برتر نظام آموزش و پرورش کشور برای ورود به رشته‌های مغفول مانده و دارای اولویت (بر اساس اسناد فرادستی) در حوزه‌های علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، سلامت و هنر است.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: دانشجوی بورسیه در حین تحصیل از تسهیلات استفاده می‌کند و در مقطع بعدی در صورت حفظ شایستگی لازم، در اولویت دریافت بورس خواهد بود.

داداش‌پور ادامه داد: در حوزه بورس دانش قرار شده است که در رشته‌های مشخصی که تعریف شده و جزء علوم بنیادین و پایه محسوب می‌شوند و معمولا به طور خاص دانش آموزان تمایلی برای حضور در آن رشته‌ها ندارند، اما حاکمیت به آن رشته‌ها نیاز دارد مانند شیمی، فیزیک، ریاضی و فلسفه بورس داده شود.

وی بیان کرد: هدف ما این است که از طریق بورس دانش بتوانیم بخشی از نیرو‌های نخبه و افرادی که دارای رتبه بهتری هستند به سمت علوم بنیادی و پایه سوق دهیم و از طریق مقرری برای دانش آموزانی که وارد دانشگاه می‌شوند، این کار را انجام دهیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: از امسال بحث بورس دانش را با هزار نفر شروع خواهیم کرد و در دفترچه کنکور هم شرایط آن اعمال خواهد شد؛ بر این اساس، هزار نفر از دانش آموزانی که در حوزه علوم بنیادین و پایه انتخاب رشته کنند، بورس دانش می‌شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.