سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیمه شدگان بیمه سلامت مراقب سودجویان وکلاهبرداران باشند

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از جامعه تحت پوشش این بیمه خواست به تماس‌های مشکوک با عنوان بیمه سلامت اعتماد نکنند.

اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: تماس‌هایی که با موضوع صدور کارت بیمه درمان با هم استانی‌ها گرفته می‌شود و یا اطلاعیه‌هایی که با همین موضوع در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، ارتباطی به سازمان بیمه سلامت ایران ندارد.

او افزود: هر نوع تماس تلفنی یا مراجعه حضوری افراد، تحت عنوان همکار یا نماینده این اداره کل و تقاضای وجه در قبال هر نوع خدمت بیمه‌ای و درمانی از جمله صدور یا تمدید کارت بیمه سلامت، کلاهبرداری است.

اربابی بیان کرد: طبق اطلاعات واصله اخیراً علاوه بر افزایش تماس‌های افراد سودجو با بیمه‌شدگان و بازنشستگان تحت پوشش این سازمان با موضوع درخواست واریز وجه برای صدور کارت بیمه سلامت یا کارت هوشمند درمان یا عناوین مشابه، در برخی شبکه‌های اجتماعی نیز این موضوعات در حال انتشار و بازنشر است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی ادامه داد: با اجرای طرح ملی نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک و حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه‌ها، قرار نیست کارت یا روش دیگری در ازای دریافت وجه از بیمه‌شدگان، جایگزین دفترچه‌های قدیمی شود و هرگونه ادعایی در این زمینه، غیرواقعی بوده و مورد تأیید سازمان بیمه سلامت ایران نیست.

او عنوان کرد: بیمه‌شدگان و بازنشستگان تحت پوشش بیمه سلامت در صورت مواجهه با تماس تلفنی یا مراجعه حضوری افرادی با چنین ادعا‌هایی می‌توانند ضمن ارجاع موضوع به پلیس و مراجع قضایی، برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشورت، با شماره تلفن ۱۶۶۶ تماس بگیرند.

اربابی در پایان گفت: سازمان بیمه سلامت ایران در جهت صیانت از حقوق بیمه شدگان اقدام به ایجاد پل ارتباطی از طریق پیام رسان بله با شماره ۰۹۱۰۸۷۷۱۶۶۶ و آدرس اینترنتی: bazresi.bimehsalamat@ihio.gov.ir نیز نموده است که هم استانی‌ها می‌توانند از این طریق نیز موارد را اطلاع رسانی و شکایت خود را مطرح کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.