سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید حدود ۸۰۰۰ گردشگر از سراب دربند صحنه

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان صحنه گفت : هر هفته حدود ۸۰۰۰ گردشگر از سراب دربند صحنه بازدید می‌کنند.

سعید بروشان رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان صحنه با اشاره به ظرفیت‌های فراوان گردشگری این شهرستان، گفت : یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری صحنه، تفرجگاه سراب دربند است که هرساله گردشگران زیادی از سراسر کشور از آن بازدید می‌کنند.

وی افزود: از ابتدای تعطیلات تابستان امسال، هر هفته بصورت میانگین حدود هفت تا هشت هزار نفر از این جاذبه طبیعی زیبا و گوردخمه باستانی آن بازدیدکرده اند.

رئیس میراث فرهنگی صحنه با بیان اینکه در این شهرستان یازده منطقه نمونه گردشگری وجود دارد، گفت: سراب گروس، سیریجان و دستجرده دیگر سراب‌های معروف صحنه می‌باشند که در ایام تعطیلات میزبان گردشگران زیادی هستند.

وی به برند‌های مهم و مطرح این شهرستان اشاره کرد و افزود: گیلاس، انگور کندوله، عسل و سیب سرتخت از جمله برند‌های معروف این شهر هستند.

بروشان تصریح کرد: هرکدام از این برند‌ها می‌توانند زمینه‌ای برای جذب تعداد قابل توجهی گردشگر در این شهرستان باشند، اما باید با برگزاری رویداد‌ها بتوانیم این امر را محقق کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دراین راستا، در حال برنامه ریزی هستیم تا پس از ایام اربعین جشنواره سیب سرتخت و انگور کندوله را برگزار کنیم.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان صحنه با بیان اینکه از شهر صحنه به عنوان یکی از دو باغ شهر کرمانشاه یاد می‌شود، گفت: در فصل پائیز به واسطه ریزش برگ‌های درختان، خیابان‌ها و کوچه‌ها و روستا‌های این شهرستان جلوه‌ای رویایی به خود می‌گیرد، لذا برگزاری جشنواره گلاریژان (برگ ریزان) را برای فصل پائیز در دستور کار قرار داده‌ایم .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.