سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خریداری ۷۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان کرمانشاهی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت : تاکنون ۷۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شده که این موضوع نشان از وضعیت خوب بخش کشاورزی استان دارد.

علی ملکشاهی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه در دومین جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت : امسال پیش‌بینی تولید ۸۱۵ تن گندم را کرده بودیم که ۶۱۵ هزار تن آن قرار بر خرید شد و بقیه آن برای مصرف کشاورزان مورد استفاده قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: کرمانشاه هم‌اکنون جزء برترین استان‌های تولیدکننده گندم است و رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده و نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد افزایش تولید داشته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه از ظرفیت مناسب سیلو در استان خبر داد و گفت: حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن ظرفیت نگهداری گندم در استان وجود دارد که این سیلو‌ها از پراکندگی خوب جغرافیایی برخوردارند.

وی تاکید کرد: مدیریت پرداخت بهای گندم کشاورزان به صورت کشوری است و استان کرمانشاه هیچ دخل و تصرفی در پرداخت‌ها ندارد و توسط یک سامانه مرکزی انجام می‌شود.

ملکشاهی افزود: تاکنون حدود ۳۸ درصد مطالبات گندم کاران استان پرداخت شده که بیشتر با محوریت کشاورزان مناطق گرمسیری است.

وی اضافه کرد: حدود ۹۸ درصد کشاورزان گندم کار مناطق گرمسیری استان تاکنون مطالبات خود را دریافت کرده‌اند و حدود ۹۵ درصد طلب محصول کلزا نیز به کشاورزان استان تاکنون پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه عنوان کرد: تمامی مدیران استانی تلاش خود را برای پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان انجام داده‌اند و نامه‌نگاری‌هایی با وزیر و معاون وزیر کشور در این زمینه انجام داده‌اند.

وی یادآور شد: بخش خصوصی هر ساله گندم کشاورزان را به نرخی بالاتر از نرخ دولتی خریداری می‌کردند که متاسفانه امسال به این حوزه ورود نکردند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.