سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت۱۸ گروه نظارتی دامپزشکی در تاسوعا و عاشورای حسینی

مدیرکل دامپزشکی استان البرز گفت: ۱۸ گروه ثابت و سیار در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی و شرعی دامپزشکی فعال می‌شوند.

غلامرضا توکلی افزود: این طرح با حضور هفت اکیپ ثابت و ۱۱ اکیپ سیار، ۱۱ ناظر بهداشتی، ۱۵ دکتر دامپزشک و ۱۸ بازرس بهداشت گوشت برای ارتقای سطح بهداشت عمومی و حفظ سلامت عزاداران، اجرا می‌شود.
توکلی از شهروندان خواست به منظور رعایت شرایط بهداشتی، از کشتار دام در مکان‌های عمومی و جلوی دسته‌های عزادارای، به صورت جدی خودداری کنند و کشتار فقط زیر نظر دامپزشک انجام شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه کشتارگاه‌های دام استان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی فعال می‌باشند، به شهروندان و عزاداران توصیه کرد دام خود را از میادین و مکان‌های مجاز عرضه دام زنده زیر نظر دامپزشکی تهیه کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان البرز اضافه کرد: با توجه به امکان شیوع بیماری تب کریمه کنگو، همه شهروندان و مسئولان هیات‌های مذهبی باید گوشت قربانی را پس از نگهداری به مدت حداقل ۲۴ ساعت در یخچال (دمای صفر تا چهار درجه) برای طبخ غذا استفاده کنند.
وی افزود: خیرین و شهروندان، فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، مراتب را با سامانه پاسخگویی سراسری دامپزشکی به شماره ۱۵۱۲ در میان بگذارند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.