سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش استخراج سنگ خام فیروزه از معدن فیروزه به ۶۰ تن

مسئول نمایندگی صنعت، معدن و تجارت نیشابور گفت: استخراج سنگ فیروزه از معدن فیروزه با افزایش مجوز استخراج از ۲۰ تن به ۶۰ تن در سال افزایش یافته است.

جواد خالقی مسئول نمایندگی صنعت، معدن و تجارت نیشابور  گفت: همراه با افزایش طرح‌های اکتشافی در کانی‌های نمک، مس، کرومیت، گچ و سلستین با افزایش مجوز استخراج، استخراج سنگ فیروزه از ۲۰ تن به ۶۰ تن در سال رسیده است.

او با بیان اینکه اشتغالزایی در حوزه معدنی با روند مثبت همراه است، افزود: با تمهیدات صنعت، معدن و تجارت شهرستان فیروزه نیمی از استخراج فیروزه به محصول نهایی و نیمه نهایی تبدیل می‌شود.

مسئول نمایندگی صنعت، معدن و تجارت نیشابور  ادامه داد: تکمیل زنجیره تولید در بخش معادن مس با تولید ورق مسی و مفتول می‌تواند زمینه توسعه شهرستان فیروزه در بخش صنعت سیم، کابل، قطعات برقی خودرو و الکتروموتور‌ها باشد.

خالقی بیان کرد: تولید ظروف مسی در صنایع دستی و گردشگری مکمل صنعت فیروزه‌کوبی همچنین ارزش‌افزوده از محل باطله‌های معدنی سنگ فیروزه است.

او تصریح کرد: در بخش معدن فیروزه واحد‌های جدیدی راه‌اندازی شده است که با جداسازی نرمه‌های فیروزه از باطله‌ها زمینه اشتغال و سرمایه‌گذاری در روستای معدن را با حجم ۱۰ میلیارد تومان رقم زده است.

مسئول نمایندگی صنعت، معدن و تجارت نیشابور  با اشاره به اینکه صادرات سنگ خام فیروزه و گوهر سنگ‌ها ممنوع است، تاکید کرد: اما با وجود ممنوعیت، افراد سودجو سنگ‌ها را به طور قاچاق به خارج کشور از هدایت می‌کنند.

خالقی اظهار کرد: به تازگی با مصوبات ستاد مبارزه با کالای قاچاق و ارز تمامی فعالین تجاری در حوزه گوهرسنگ‌ها موظف به ثبت نقل و انتقالات و خرید و فروش در سامانه جامع تجارت هستند.

او افزود: در صورت ثبت نکردن گوهرسنگ در سامانه جامع تجارت، به عنوان کالای قاچاق توقیف و به مراجع قضایی معرفی می‌شود. تا سبب رونق کسب و کار تولید و ناامنی بستر خام فروشی شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.