سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶۰ بقعه متبرکه خراسان شمالی میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت:۶۰ بقعه متبرکه استان میزبان ویژه برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی در سه سطح مختلف است.

حجت الاسلام علی صفری گفت: ۳۰ مبلغ که ۱۰ نفر اعزامی از قم و مابقی مبلغان بومی هستند تا پایان ماه محرم و صفر در این۶۰ بقعه متبرکه خراسان شمالی میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی طرح فعالیت دارند.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح تقویت باور‌های دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی، اجرای صحیح نیات واقفین با موضوع عزاداری امام حسین (ع) و تطبیق آن با نیاز‌های روز جامعه، استفاده حداکثری از ظرفیت هیات‌های مستقر در بقاع متبرکه به ویژه هیات نوجوانان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: برنامه‌های دهه نخست محرم امسال نظیر عزاداری‌های سیدالشهدا (ع) در قالب سینه زنی و روضه خوانی در بقاع متبرکه خراسان شمالی انجام می‌شود.

وی افزود: آیین‌های تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان به صورت ویژه در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار خواهد شد.

صفری: برگزاری همایش «رهروان زینبی» ویژه بانوان در روز ۱۲ محرم در امامزادگان شاخص و برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در ۶۰ بقعه متبرکه استان از دیگر برنامه‌های اوقاف در ایام محرم است.

برگزاری آیین‌های ویژه‌ای نظیر "احلی من العسل" و مراسم روز‌ها و شب‌های تاسوعا و عاشورای حسینی از جمله برنامه‌های ویژه این سوگواره به شمار می‌رود که در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.