سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توصیه‌های زیست محیطی به هیات‌های عزاداری کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد: تشکیل گروه‌های زیست محیطی هیات‌ها و تکایا ضروری است

اسلام جاودان خرد از مسئولان هیات‌ها و تکایا خواست تا ضمن مدیریت پسماند، مراقب محیط زیست باشند.

مدیر کل محیط زیست استان  با بیان اینکه مدیریت پسماند و کاهش پلاستیک، مطالبه زیست محیطی دوستداران طبیعت است گفت: مسئولان هیات‌ها و تکایا با تشکیل گرو‌ههای زیست محیطی می‌توانند تولید آن را به حداقل برسانند. 

وی از آمادگی کارشناسان محیط زیست برای راهنمایی و ارائه مشاوره به مسئولان هیات‌ها، تکایا و حسینه‌ها خبر داد و افزود: دین مبین اسلام به محیط زیست توجه خاصی دارد و این توجه در احادیث و روایات به فراوانی یافت می‌شوند.

مدیر کل محیط زیست استان گفت: برخی اوقات مشاهده می‌شود، مردم لیوان‌ و ظروف یک بار مصرف خود را در معابر رها می‌کنند و هر ساله در ایام محرم با آلودگی‌های پلاستیکی مواجه می‌شویم که این زحمت پاکبانان را نیز دوچندان می‌کند.

جاودان خرد ادامه داد: مسئولان هیات‌ها با استقرار چند سطل زباله، انتخاب گروه زیست محیطی و توصیه به افرادی که نذورات دارند می‌توانند ضمن کمک به پاکبان محله، پسماند خود را مدیریت کنند.

وی گفت: در صورت امکان از ظروف یکبار مصرف استفاده نشود و اگر هم امکان پذیر نبود؛ حتما از ظروف چند بار مصرف، ظروف تجدیدپذیر یا ظروف پایه گیاهی استفاده شود تا آسیب بلندمدتی برای محیط زیست نداشته باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.