سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرید گندم از کشاورزان سردشت ۱.۵ برابر افزایش یافت

مدیر جهادکشاورزی سردشت گفت: با شروع فعالیت مراکز خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان، خرید تضمینی این محصول در مقایسه با سال قبل ۱.۵ برابر افزایش یافته است.

احمد علیپور مدیر جهادکشاورزی سردشت گفت: پارسال در مجموع هزار و ۵۰۰ تن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری شده بود، امسال ۲ هزار و ۴۰۰ تن محصول مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده که این روند ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۶۰ درصد گندم از مزارع سردشت برداشت شده، پیش‌بینی کرد میزان خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان به بیش از چهار هزار تن برسد.

مدیر جهادکشاورزی سردشت افزود: افزایش قیمت خرید تضمینی در مقایسه با قیمت بازار آزاد (دلالان)، وعده دولت برای پرداخت سریع مطالبه کشاورزان و افزایش محصول در مقایسه با سال قبل از جمله دلایل تمایل کشاورزان برای تحویل گندم خود به مراکز خرید است.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۲ مرکز خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این شهرستان راه‌اندازی شده و پرداخت مطالبه کشاورزان بر اساس زمان تحویل گندم به مراکز و به ترتیب اولویت انجام می‌شود.

علیپور ادامه داد: امسال در این شهرستان در مجموع ۱۰ هزار گندم کشت شده که از این مقدار ۲ هزار هکتار به صورت آبی و هشت هزار هکتار به صورت دیم کشت شده و برداشت آن به ۲ صورت سنتی و مکانیزه انجام می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.