سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخلیه و بارگیری بیش از ۱۳ میلیون تن انواع کالا‌های نفتی و غیرنفتی در بندر امام

معاون امور بندری و اقتصادی داره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از تخلیه و بارگیری بیش از ۱۳ میلیون تن انواع کالا‌های نفتی و غیرنفتی در بندر امام خبر داد.

داود چگنی معاون امور بندری و اقتصادی داره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت:: بیش از  ١٣ میلیون و ٣٧٩ تن انواع کالا‌های نفتی و غیرنفتی در چهار ماهه نخست امسال تخلیه و بارگیری شده است که ۲ میلیون و ۶٧٠ هزار تن از این میزان را کالا‌های غیرنفتی تشکیل می‌دهد.

او ادامه داد: نخستین محموله کشتی حامل برنج وارداتی به وزن  ۲۶ هزار و ۲۰۰ تن   پس از سه سال در مجتمع بندری امام خمینی (ره) پهلو گرفت که  عملیات تخلیه کشتی مذکور بلافاصله پس از پهلوگیری، با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته عملیاتی آغاز شد.  

معاون امور بندری و اقتصادی داره کل بنادر و دریانوردی خوزستان  می‌گوید: علاوه بر برنج، انواع کالا‌های اساسی دیگر نظیر جو، ذرت، روغن سویا، دانه روغنی، کنجاله سویا، شکر و گندم به میزان ۳ میلیون و ۶۷۵ تن در چهار ماهه نخست امسال تخلیه و در انبار‌ها و مخازن این مجتمع بزرگ بندری نگهداری و انبارش می‌شود.

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) به لحاظ نزدیکی به مراکز بزرگ جمعیتی و صنعتی و دسترسی به راه‌های مواصلاتی ریلی و جاده‌ای از جایگاه مهمی در زمینه‌ی زنجیره تأمین کالا‌های اساسی و امنیت غذایی کشور برخوردار است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.