سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان سمنان به ۱۸ هزار هکتار رسید

معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: تعهد اجرای طرح‌های آبخیزداری برای سال ۱۴۰۱ در این استان ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار بود که این عملیات به وسعت ۱۸ هزار هکتار اجرا شد.

راستین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پنج و نیم هکتار از ۹ میلیون و هفت دهم هکتار مساحت استان سمنان در زمره حوضه آبخیز قرار دارد، ابراز کرد: از این میزان ۲ میلیون هکتار در پهنه سیل‌خیز است که همین مهم اهمیت انجام این عملیات آبخیزداری را بیش از پیش مشخص می‌کند.

وی با بیان اینکه در انجام عملیات آبخیزداری همواره از روند اجرای طرح‌ها نیز بازدید می‌شود، تصریح کرد: تاکنون با حجمی حدود ۳۵ هزار مترمکعب و ۳۵۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی اجرا شده است که توانست در ذخیره‌سازی آب نقشی مهم ایفا کند.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۲۶مورد بند خاکی طی سه سال گذشته در استان با هدف کنترل سیل و آبخوان‌داری مورد بهره برداری قرار گرفت و طی همین مدت ۱۲۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای احداث این بندها اعتبار تخیص یافت.

وی افزود: با این اعتبار طبق برنامه‌ریزی انجام شده بیشترین تعداد بند خاکی طی سال‌های اخیر با اجرای ۵۱۴ هزارمتر مکعب عملیات خاکی ساخته شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.