سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توجه به واحدهای تولیدی صادرات محور در حوزه کشاورزی لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ، اظهار داشت: در ابتدای کار اقدامات کارشناسی بسیار مهم و مؤثر است؛ زیرا جهت‌گیری پرونده را تا انتها مشخص می‌کند.

سید عماد شاهرخی اظهار داشت: : دقت نظر بایستی مدنظر قرار گیرد زیرا می‌تواند برای افراد تصمیم‌گیرنده کارگشا باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، عنوان کرد: در برخورد با سرمایه‌گذار، تسهیل بروکراسی و عدم سنگ‌اندازی و… بسیار مهم است و بایستی شرایط به‌گونه‌ای پیش رود که سرمایه‌گذار برای فعالیت در حوزه کشاورزی رغبت داشته باشد.

شاهرخی، افزود: اگر بنا است توسعه پیدا کنیم و به توسعه و اشتغال پایدار دست پیدا کنیم، راهی جز ورود سرمایه‌گذاران به استان وجود ندارد.

وی تأکید کرد: دولت نمی‌تواند در تمامی حوزه‌ها سرمایه‌گذاری کند و باید با استفاده از توان، دانش و ظرفیت بخش خصوصی بتوانیم در جهت توسعه اقدامات اساسی را انجام دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: در حال حاضر در تمامی حوزه‌ها و زیر مجموعه‌ها محدودیتی برای ورود و جذب سرمایه‌گذار وجود ندارد و انتظار بر این است سرمایه‌گذار در هر حوزه‌ای از دست نرود.

شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توجه ویژه به واحدهای صادرات محور، اظهار کرد: لازم است تا واحدها بعد از کسب مجوز استاندارد، در راستای برندسازی اقدام کنند تا سازمان جهاد کشاورزی نیز در راستای واحدهای صادرات محور و دارای توجیه اقتصادی بالا حمایت کند.

وی ادامه داد: در این راستا یک زنجیره تشکیل می‌شود و در تمامی طول دوره این زنجیره، سازمان جهاد کشاورزی نقش خود را به‌خوبی ایفا خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تصریح کرد: سعی کنیم کارها زنجیره ارزش داشته باشند و این خلاقیت و همکاری را می‌طلبد که به بخش صنایع کمک شود.

شاهرخی، گفت: لازم است تا جلسات به‌صورت مکرر برگزار شوند و درصورتی‌که شرایط برگزاری جلسه به‌صورت فیزیکی وجود ندارد از وبینار استفاده شود تا از نقطه‌نظرات و پیگیری‌ها مطلع و بتوان کارها را با سرعت بیشتری پیگیری کرد و به نتیجه رساند.

وی عنوان کرد: جهاد کشاورزی متولی تولید است و با صدور مجوز در پهنه کشاورزی، تیرخلاص به بخش کشاورزی آن بخش و منطقه زده می‌شود و یکپارچه‌سازی صورت نمی‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، ادامه داد: لذا همکاران باید مدنظر داشته باشند تا از صدور مجوز در پهنه‌های کشاورزی خودداری کنند.

شاهرخی به یکپارچه‌سازی اراضی نیز گریزی زد و گفت: سیاست اصلی سازمان جهاد کشاورزی لرستان؛ یکپارچه‌سازی اراضی است و به تمام شهرستان‌ها اعلام شده است.

وی افزود: هر شهرستان در سال ۱۴۰۲ ملزم شده است که یک یکپارچه‌سازی حتماً انجام دهند و باید تا پایان سال ۱۱ پهنه یکپارچه‌سازی شده داشته باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.