سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده مردم دامغان در مجلس:

اهمیت آبخیزداری در کشور مورد غفلت واقع شد

علیزاده‌برمی گفت: سال‌ها در کشور از ضرورت و اهمیت آبخیزداری غفلت شده و این طرح‌ها که با سرعت و هزینه کم قابل اجرا می‌شود، مورد توجه قرار نگرفته است.

علی‌اکبر علیزاده‌برمی نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، به همراه فرماندار و امام جمعه دامغان و هیأت همراه از تورکینست مشارکتی منطقه کوه‌زر شهرستان دامغان بازدید کردند.

در ادامه پیگیری‌های مستمر علیزاده‌برمی، نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی در مورد پروژه‌ها و طرح‌های آبخیزداری شهرستان دامغان و به جهت بررسی و روند پیشرفت در اجرای پروژه‌ها با حضور در بخش کوه‌زر از پروژه‌های آبخیزداری منطقه کوه‌زر بازدید کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در جریان این بازدید‌ها عنوان کرد: سال‌ها در کشور از ضرورت و اهمیت آبخیزداری غفلت شده و این طرح‌ها که با سرعت و هزینه کم قابل اجراست، مورد توجه قرار نگرفته است.

علیزاده‌برمی افزود: با اجرای این طرح‌ها، آب‌های حاصل از بارش باران و سیلاب‌ها مدیریت و نهایتاً جذب زمین می‌شود و هر چقدر آب را به زیرزمین منتقل کنیم، سفره‌های زیرزمینی تقویت می‌شود و در حفظ منابع آب و فرونشست زمین موفق‌تر خواهیم بود.

وی گفت: با پیگیری‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان منابع اعتباری خوبی برای طرح‌های آبخیزداری دریافت شده و برخی از این طرح‌ها در حال مطالعه و برخی در حال اجراست و با توافقاتی که به عمل آمده، اجرای برخی از این طرح‌ها توسط دولت به بسیج سازندگی واگذار شده که امید است این اقدام سبب کاهش هزینه‌های اجرای طرح‌های آبخیزداری و افزایش کیفیت اجرای آن‌ها شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برای اجرای این طرح‌ها منابع اعتباری جذب شده و اقدامات خوبی صورت گرفته است و با پیگیری‌های مجدد و تأمین اعتبار موردنیاز اقدامات قبلی تکمیل و طرح‌های جدیدی آغاز می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.