سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان:

تولید کنندگان نیازمند حمایت هستند

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: تولید کنندگانی که با سرمایه خود، اشتغالزایی را در استان و کشور رونق می‌دهد ، نیازمند حمایت هستند.

علی خداویسی دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان ظهر امروز در دومین جلسه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه استان کردستان، گفت: اتاق زبان بازاریان را بهتر می‌داند و در بحث نظارت و بازرسی باید به صورت جد ورود پیدا کند.

او اظهار کرد: سرعت بخشی در بحث تولید در استان چشمگیر بوده است و صمت کردستان ۸۰ درصد توان خود را در این حوزه به کار گرفته است.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان تاکید کرد: تولید کنندگانی که سرمایه خود را در واحد‌های تولیدی می‌گذراند و بحث اشتغالزایی را در استان و کشور رونق می‌دهد نیازمند حمایت هستند.

خداویسی با بیان اینکه مدیران استان باید با تمام توان با همکاری هم بستر توسعه و تولید استان را فراهم کنند، ادامه داد: هدف پیشرفت و تعالی استان است و انتظار می‌رود کم لطفی‌ها در حوزه مدیریتی رفع شود و بانک‌ها با تمام توان باید پای کار باشند.

او با اشاره به اینکه مصوبات جلسات نباید جنبه نوشتاری داشته باشد و باید خروجی آن‌ها به گونه‌ای باشد که قابل لمس باشد، یادآور شد: در امر تولید تحریم‌ها نباید مانع باشد و خوشبختانه در کردستان شاهد تحقق منویات رهبری در این حوزه بوده ایم.

۴۷۱۵ کالای تولیدی در کردستان دارای شناسه تولید هستند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر ۴ هزار و ۷۱۵ کالای تولید شده در واحد‌های تولیدی و صنعتی استان، دارای شناسه تولید هستند.

بختیار خلیقی گفت: یکی از مواردی که در دستور کار کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، بحث واحد‌های تولیدی و پیگیری شناسه کالا است.

او اظهار کرد: در بحث شفاف سازی کالا و خدماتی که ارائه می‌شود در سامانه جامع تجارت، خوشبختانه در بحث شفاف سازی در تمامی زمینه‌ها به خصوص کالا‌های لوازم خانگی، صوتی، تصویری و خوراکی و کشاورزی بالای ۸۰ درصد است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: میانگین استان در بحث سامانه جامع تجارت در حوزه شفاف سازی ۸۳ درصد است و انتظار می‌رود بقیه کالا‌ها نیز در بستر سامانه جامع تجارت شفاف سازی شود و از وارد کننده و تولید کننده و سطح میانی، عمده فروش و خرده فروش و نهایتا مصرف کننده در بستر سامانه جامع شفاف سازی ثبت شده باشد.

خلیقی ادامه داد: در بحث شناسه کالا در واحد‌های تولیدی، با توجه به اینکه یک واحد تولیدی در زمینه تلفن همراه و تبلت داریم ۶ شناسه کالا ثبت شده، در زمینه دخانیات با ۲ واحد تولیدی ۱۴۹ شناسه کالا در بستر سامانه جامع ثبت شده، در بحث نساجی ۳۹ واحد تولیدی و ۹ مورد شناسه کالا وجود دارد، در بحث لوازم یدکی ۳۰ واحد تولیدی ۶۰۰ شناسه کالا را ثبت کرده اند و در بحث لوازم خانگی نیز ۱۱ واحد تولیدی ۳۵۰ مورد شناسه کالا را ثبت کرده اند.

او یادآور شد: با توجه به رسالت معاونت بازرسی و بازرگانی این سازمان تاکنون کل شناسه‌های کالا‌های صادر شده در بستر سامانه جامع تولید، ۴ هزار و ۷۱۵ مورد است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: بازرسی در سطح کالا‌های قاچاق که صورت گرفته چه در زمینه کالای آرایشی، دخانیات و مواد غذایی، الکتریکی، گیاهی و دارویی ۸۸۵ مورد در ۳ ماهه اول سال جاری بوده که در قالب ۶۷ پرونده به ارزش ریالی ۵۴۰ میلیارد ریال تشکیل شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.