سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود ۵۳ هزار پرونده به شورا‌های حل اختلاف استان کرمان

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کرمان گفت: در سه ماهه سال جاری بالغ بر ۵۳ هزار پرونده به شعب شورا‌های حل اختلاف استان وارد و مختومه شده است.

مهدی تقی زاده در همایش روسا و دادستان‌های سراسر استان کرمان گفت: درصد مصالحه نسبت به پرونده‌های قابل صلح در استان کرمان طی سه ماهه نخست امسال ۴۰ درصد بوده است.

وی درصد ابلاغ الکترونیک در شورا‌های حل اختلاف استان کرمان را ۹۲ درصد و متوسط زمان رسیدگی را ۳۱ روز برشمرد و ادامه داد: در شعب ویژه زندان نیز ۶۹۱ پرونده منجر به صلح و سازش شده و ۱۶۹ زندانی از زندان‌های استان کرمان آزاد شده اند.

معاون قضایی رییس کل دادگستری و معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان اظهارداشت: در سه ماهه نخست امسال در سه پرونده قتل نیز سازش ایجاد شده است.

تقی زاده به آمار ستاد صبر استان کرمان نیز اشاره و بیان کرد: تعداد صلح یاران در استان کرمان ۳۰۹ نفر است و در سه ماهه امسال ۸۶۶ پرونده توسط صلح یاران به سازش ختم شده است.

وی گفت: از مجموع پرونده‌های سازش شده در استان کرمان توسط صلح یاران، ۲۵ مورد مربوط به اختلافات قومی و قبیله ای، ۸۵ درصد مربوط به پرونده‌های مالی، ۴۳ درصد مربوط به نزاع دسته جمعی و مابقی مربوط به سایر موضوعات بوده است.

برچسب ها: دادگستری ، مصالحه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.