سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رکوردشکنی دما در کرمانشاه ثبت نشده است

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه بالاترین دمای هوای ثبت شده برای شهر کرمانشاه را ۴۳.۱ درجه اعلام کرد و گفت : امسال رکوردشکنی دما را در کرمانشاه نخواهیم داشت.

علی محمد زورآوند معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به ناهنجاری‌های دمایی که در دنیا با آن مواجهیم، گفت : این ناهنجاری‌ها عمدتا ناشی از گرمایش زمین بوده و البته نسبی است، یعنی ممکن است در برخی نقاط که در این ایام هوا خنک بوده شاهد کاهش خنکی باشیم و در برخی نقاط دیگر رکورد‌های گرما به ثبت برسد.

وی ادامه داد: فعلا این ناهنجاری‌های دمایی در کشور ما و به تبع آن استان کرمانشاه نمود چندانی نداشته است.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه در استان کرمانشاه تاکنون رکورد گرمای سال‌های گذشته شکسته نشده، یادآور شد: حداکثر دمایی که تا کنون در شهر کرمانشاه و نواحی گرمسیر استان به ثبت رسیده برای این ایام سال طبیعی است.

زورآوند پیک گرمای هوا در کرمانشاه را عمدتا مربوط به ۱۵ تیر تا ۱۵ مرداد دانست و گفت: بیشترین دمایی که طی سنوات گذشته در شهر کرمانشاه به ثبت رسیده حدود ۴۳.۱ درجه بوده و امسال تاکنون دمایی به این اندازه و یا بالاتر ثبت نشده است.

وی درباره اینکه آیا احتمال شکسته شدن رکورد دما در مرداد امسال وجود دارد نیز خاطرنشان کرد: بررسی نقشه‌ها و مدل‌ها تا این لحظه چنین چیزی را نشان نداده و به نظر می‌رسد شرایط نرمالی را در مرداد در پیش داشته باشیم.

به گفته معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه، از آنجایی که شکسته شدن رکورد حداکثر دما بسیار حساس و دقیق بوده و ممکن است به چند دهم درجه سانتی‌گراد بستگی داشته باشد، اظهار نظر دقیق در این مورد مستلزم این است که وارد مرداد شویم .

برچسب ها: هواشناسی ، دمای هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.