سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهاسازی ۱۰۰ هزار قطعه بچه ماهی گرم آبی

۱۰۰ هزار قطعه بچه ماهی گرم آبی در منابع آبی و استخر‌های ذخیره آب کشاورزی استان همدان رهاسازی شد.

بر اساس روابط عمومی سازمان شیلات به منظور توسعه شیلات و آبزی پروری و به منظور استفاده دومنظوره و بهینه از استخر‌های ذخیره آب کشاورزی موجود و با توجه به بارش‌های نسبتا مناسب فصل بهار وافزایش سطح آبگیری سد‌های خاکی، آبگیر‌ها و آبندان‌ها در سطح استان، مدیریت شیلات استان همدان با استفاده از اعتبارات عمرانی طرح توسعه آبزی پروری تعداد ۱۰۰ هزاز قطعه انواع بچه ماهیان گرم آبی از مراکز تکثیر و پرورش استان گیلان خریداری و در ۸۵ استخر دومنظوره ذخیره آب و ۱۶ منابع آبی طبیعی و تیمه طبیعی استان با مشارکت متقاضیان و کشاورزان علاقمند رهاسازی کرد.

برای تأمین بخشی از هزینه خرید و حمل و نقل و رهاسازی این تعداد بچه ماهی و فعال نمودن این تعداد استخر و منابع آبی حدود ۴۰۰۰ میلیون ریال از اعتبارات عمرانی شیلات استان تامین و پرداخت شده است. 

امسال تعداد ۲۵۰ استخر گرم آبی و منابع آبی فعال است که پیش بینی می‌شود در پایان فصل برداشت ۱۱۰۰ تن انواع ماهیان گرم آبی به ویژه کپور معمولی و آمور برداشت و به بازار عرضه شود.

همچنین مدیریت شیلات استان همدان برای آشنایی علاقمندان و پرورش دهندگان ماهی گرم آبی از ابتدای امسال اقدام به برگزاری ۴ دوره آموزشی ترویجی اصول پرورش ماهیان گرم آبی در استخر‌های ذخیره آب و منابع آبی به تعاد ۲۰۰ نفر روز کرده ا ست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.