سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه کرمانشاه:

مسلمانان دست از قرآن بر نمی‌دارند

امام جمعه کرمانشاه با محکومیت شدید قرآن سوزی در سوئد، از نقش مهم استکبار جهانی و خصوصا آمریکا در پس پرده این موضوع یاد کرد.

آیت الله مصطفی علما امام جمعه کرمانشاه با اشاره به توطئه‌های همیشگی آمریکا با هدف ضربه زدن به اسلام و مسلمانان، گفت : اما مسلمانان همواره نشان داده‌اند دست از قرآن بر نمی‌دارند و با دین خود معامله نخواهند کرد.

وی به کشور‌های پشت پرده این ماجرا و سوئد هشدار داد این اقدامات عاقبت خوشی نخواهد داشت و یادآور شد: این دسیسه نشان داد کشور‌های اروپایی نوکر آمریکا هستند و سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر این اهانت بزرگ گواه دروغ‌های همیشگی آنان به جهانیان است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: این اقدام دشمن نه تنها صدمه‌ای به مسلمانان نمی‌زند بلکه باعث اتحاد و همبستگی بیش از پیش آن‌ها خواهد شد.

آیت‌الله علما سپس به ایام ماه محرم و قیام امام حسین (ع) اشاره کرد که فلسفه اصلی آن امر به معروف و نهی از منکر بود و ادامه داد: این فریضه واجب باید امروز نیز در جامعه اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

وی از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان راه سعادت جامعه یاد کرد و ادامه داد: البته امر به معروف و نهی از منکر باید به زبان خوش صورت بگیرد و مختص به هیچ قشر خاص نیست.

امام جمعه کرمانشاه به سالروز برپایی نخستین نماز جمعه بعداز پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و از این آیین عبادی و سیاسی به عنوان نماد همدلی و وحدت یاد کرد و گفت: برگزاری نماز جمعه در ایران نظیر ندارد.

آیت الله علما اظهار کرد: نماز جمعه زمینه ساز گفتمان و نشان دهنده اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است که در ارتقا آگاهی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه نیز نقش بسزایی دارد و نباید آن را صرفا یک عبادت ساده دانست .

برچسب ها: ولی فقیه ، امام جمعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.