سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمازگزاران لرستانی هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم کردند

نمازگزاران لرستانی پس از اقامه نماز جمعه در تجمعی اعتراض آمیز با برگزاری اجتماع و راهپیمایی اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم کردند.

نمازگزاران خرم آبادی با سردادن شعار‌های انقلابی و حمل پلاکارد‌هایی حاوی محکومیت هرگونه اهانت به قرآن کریم را با در دست داشتن قرآن و پلاکارد‌هایی حاوی «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» محکوم کردند.

نمازگزاران هتک حرمت کلام وحی را با اصل احترام به ادیان و آزادی بیان مغایر دانسته و برخورد قانونی و قضایی با عاملان و مسببان قران سوزی در کشور سوئد را خواستار شدند و با سردادن شعار اعلام انزجار خود را به اینگونه حرکات و توهین به جهان اسلام را به گوش جهانیان رساندند.

امروز این اجتماع اعتراض‌آمیز در سراسر استان برگزار شد و نمازگزاران در شهر‌های مختلف اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و مقدسات اسلامی را محکوم کردند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد نیز بیان کرد: قرآن کریم معجزه پیامبر گرامی اسلام (ص)، سند حقانیت دین مقدس اسلام و چراغ فروزان برای هدایت بشر است.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی با بیان اینکه امروز موج بازگشت به مکتب اسلام و معنویت در حال افزایش است، افزود: در مکتب اسلام توهین به کتب آسمانی و انبیاء الهی نهی شده است و در کشور سوئد هتک حرمت قرآن مجید با حمایت پلیس سوئد انجام شده که در حقیقت اهانت به همه ادیان آسمانی است و نمازگزاران این اهانت را محکوم می‌کنند و از وزارت امور خارجه می‌خواهیم که تمهیدات لازم از طریق سازمان کنفرانس اسلامی برای برخورد با چنین حوادثی را فراهم کنند.

پناهنده عراقی‌الاصل که هشتم تیر در مقابل مسجد استکهلم سوئد با اهانت به قرآن کریم، آن را آتش زده بود، بار دیگر با حمایت پلیس سوئد در مقابل سفارت عراق در استکهلم ضمن توهین به قرآن کریم، پرچم عراق را نیز آتش زد.

این اقدام خشم مسلمانان ساکن استکهلم را در پی داشت و امروز نیز نمازگزاران در نقاط مختلف کشور به این موضوع اعتراض کردند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.