سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولین حکم اعدام در ایالت آلاباما پس از رفع تعلیق قانون اعدام

با رفع تعلیق حکم اعدام در ایالت آلاباما، صبح امروز یک زندانی با تزریق مواد سمی اعدام شد.

وزارت خارجه آمریکا سالانه با صدور یک گزارش کشور‌هایی را که در حوزه قضایی اقدام به صدور حکم اعدام برای جنایتکاران می‌کنند را در لیست کشور‌های ناقض حقوق بشر قرار می‌دهد. این در حالی است که ایالت‌های مختلف آمریکا به دلیل قوانین داخلی خود در حال اجرایی کردن این حکم هستند. ایالت آلاباما یکی از جدیدترین ایالت‌ها در این چرخه محسوب می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات ایالتی آلاباما از اجرایی شدن حکم اعدام یک مرد در صبح امروز (جمعه) خبر داد. این مرد متهم بوده است که دو دهه قبل با وارد آوردن ضربات جدی به یک زن سالمند، باعث جان باختن وی شده است. 

براساس بیانیه فرمانداری آلاباما، حکم اعدام جیمز باربر ۶۴ ساله ساعت ۲ بامداد امروز به اتهام قتل در زندان اجرایی شد. وی متهم به قتل یک زن سالمند ۷۵ ساله طی دزدی از منزل وی در ۲۰ مِه ۲۰۰۱ بود. این حکم پس از آن اجرایی شد که دادگاه عالی آمریکا از ورود به این پرونده در لحظه آخر کنار کشید. 

کی ایوی، فرماندار آلاباما در ماه فوریه اقدام به لغو تعلیق قانون اعدام در این ایالت کرده بود و این نخستین حکم اعدامی است که از آن زمان در آلاباما انجام می‌شود. 

با توجه به وجود مجرمان زیادی که اقدام به قتل عمد کرده اند، احتمال افزایش شمار اعدامیان در ایالت آلاباما زیاد است. پیش‌تر حکم اعدام در ایالت آلاباما در ماه نوامبر به دلیل یک رشته اعدام‌های ناموفق با تزریق مواد کشنده به حال تعلیق درآمده بود. اکنون مقامات محلی با رفع کاستی‌ها در این زمینه، بار دیگر در حال اجرایی ساختن این حکم هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۴۵ ۳۰ تير ۱۴۰۲
آی حقوق بشر به فنا رفت
پخخخخخخ