سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیرخوارگان حسینی مازندران با علی اصغر هم نوا شدند

همایش شیرخوارگان حسینی به یاد طفل شش ماهه امام حسین (ع) امروز در ۶۰۰ نقطه مازندران آغاز شده است.

در همایش‌ شیرخوارگان حسینی که از ساعت ۹ صبح امروز در مصلی‌ها و اماکن متبرکه مازندران آغاز شده است، مادران مازندرانی به همراه کودکان شیرخوار خود که لباس مشکی، روسری و پیشانی‌بند سبز رنگ دارند برای علی‌اصغر کودک شیرخوار امام حسین(ع) به گریه و عزاداری پرداختند و گهواره نمادین او را در مجلس ‌گردانند.

مادران مازندرانی در حالی‌که نوزادان خود را بر روی دست و آغوش خود داشتند به یاد مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) گریستند و کودکان نیز با بی‌قراری‌هایشان با طفل ۶ ماهه امام حسین (ع) هم‌نوا شدند.

حجت الاسلام اصغری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران گفت: همایش شیرخوارگان حسینی از ساعت ۹ صبح  امروز مصادف با نخستین جمعه محرم، در ۶۰۰ مسجد، مصلا ، جوار مزار شهدای گمنام، بقاع متبرکه امامزادگان استان آغاز شده است.

او با بیان اینکه در این مراسم  ماداران ،نوزادان و کودکان ۲ تا ۳ ساله حضور دارند، افزود: لباس‌های متبرک و سر بندهای عزا میان عزاداران توزیع و مرثیه خوانی و مداحی انجام می‌شود

حجت الاسلام اصغری ادامه داد: در مراسم شیرخوارگان حسینی امسال علاوه بر عزاداری و سوگواری مساله فرزندآوری و خانواده نیز برای مادران تبیین خواهد شد.

مراسم شیرخوارگان حسینی در ۸ هزار نقطه از کشور و در ۴۵ کشور جهان برگزار می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.