سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عراق: اقدامات دیپلماتیک برای بستن سفارت خود در سوئد را آغاز کردیم

وزارت خارجه عراق از فوریت اقدامات دیپلماتیک برای بستن سفارت عراق در سوئد و درخواست نشست اضطراری با حضور اعضای سازمان همکاری اسلامی خبر داد.

احمد الصحاف، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق می‌گوید اقدامات دیپلماتیک بغداد برای بستن سفارت این کشور در استکهلم و همچنین خروج سفیر سوئد از بغداد «با فوریت» آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، این مقام دولت عراق گفت اقدامات فوری از این دست برای مقابله با پدیده اسلام هراسی صورت می‌گیرد. 

او همچنین اعلام کرد عراق درخواست خود برای برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی را تجدید کرده است. این نشست قرار است در خصوص بررسی اهانت‌های مکرر به قرآن کریم برگزار شود.

گفتنی است، امروز (پنجشنبه) در تجمعی که با مجوز رسمی پلیس سوئد برگزار شده بود، به قرآن کریم اهانت شد. سلوان مومیکا، فردی که چندی پیش مصادف با روز عید قربان در مقابل مسجد اصلی استکهلم قرآن کریم را به آتش کشید، امروز نیز مقابل ساختمان سفارت عراق ایستاد و قرآن کریم و پرچم عراق را لگدمال کرد.

در پاسخ به این اقدام، صد‌ها معترض عراقی مقابل سفارت سوئد تجمع کردند و دیوار سفارت را به آتش کشیدند. عراق سفیر سوئد را اخراج کرد و در بیانیه‌ای هم اعلام کرد که بغداد کاردار خود در سوئد را فراخوانده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۳۹ ۳۰ تير ۱۴۰۲
باید قاطع بود وگرنه دشمن سوء استفاده می کنه