سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسکو: آمریکا به دنبال اجرایی کردن عملیات تهاجمی اوکراین به هر قیمتی است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از اعمال فشار واشنگتن بر کی یف به منظور آغاز عملیات تهاجمی این کشور خبر داد.

زمستان سخت اوکراین در حالی به پایان رسید که مقامات کی یف وعده داده بودند در صورت رسیدن تسلیحات غربی بهار و تابستان سختی را به نیرو‌های روسی تحمیل خواهند کرد. با این حال، گرم شدن هوا نیز تغییر در شرایط جبهه‌های نبرد اوکراین ایجاد نکرده است و ارتش این کشور در همان هفته‌های نخست عملیات تهاجمی خود به منظور بازپسگیری سرزمین‌های از دست رفته تلفات و خسارات شدیدی را متحمل شد. 

به گزارش تله تریدر، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد: آمریکا به عنوان بازیگردان اصلی جنگ اوکراین به هیچ عنوان از شرایط جبهه‌های نبرد این کشور راضی نیست و از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین می‌خواهد به هر قیمتی شده عملیات تهاجمی ارتش این کشور را اجرایی کند. 

وی افزود: آمریکا در حال اعمال فشار به اوکراین برای استفاده از تمامی توان رزمی و کمک‌های تسلیحاتی غرب به منظور آغاز عملیات تهاجمی علیه روسیه است. با این حال، این اقدام تنها یک خودکشی است. 

در حالی که آمریکا به تازگی از بسته کمک نظامی خود به اوکراین به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار خبر می‌دهد که شواهد نشان می‌دهد کی یف درپی عملیات تهاجمی علیه مواضع روسیه دچار تلفات و خسارات سنگینی شده است. 

جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان تاکید دارد عملیات تهاجمی اوکراین علیه روسیه یک خودکشی به تمام معناست، زیرا جنگ اوکراین اکنون به یک جنگ فرسایشی مبدل شده که در آن واحد توپخانه از اهمیت بالایی برخوردار است. قدرت توپخانه‌ای روسیه در حال حاضر ۵ تا ۱۰ برابر اوکراین است و در صورتی که نظامیان اوکراینی از مواضع دفاعی خود خارج شوند زیر آتش توپخانه‌ای ارتش روسیه نابود خواهند شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.