سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۰ بقعه متبرکه کردستان میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی است

همزمان با آغاز ماه محرم، طرح بصیرت عاشورایی در قالب سوگواره همراه با برنامه‌های متنوع مذهبی، فرهنگی و اجتماعی در ۱۰ بقعه متبرکه این استان آغاز شده است.

حجت الاسلام محمد مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان کاروند اظهار کرد: این سوگواره از ۲۸ تیر و همزمان با آغاز ماه محرم در ۱۰ بقعه متبرکه شاخص استان شروع شد و تا ۲۵ شهریور ادامه دارد.

او با بیان اینکه این طرح شامل برنامه‌های متنوع، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی است، افزود: سیاه‌پوش کردن امامزادگان و بقاع متبرکه اولین گام ما در این طرح بود، ضمن اینکه برای اجرای این طرح پرچم بقاع مجری طرح نیز تعویض شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان یادآور شد: همایش شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم و همایش "احلی من‌العسل" با هماهنگی آموزش و پرورش و با حضور نوجوانان از دیگر برنامه‌هایی است که در قالب این طرح برگزار می‌شود.

او برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری در شب‌های دهه محرم، تجمع بزرگ لبیک یا حسین (ع)، همایش رهروان زینبی، اعزام مبلغ، ویژه برنامه‌های روز تاسوعا، عاشورای حسینی و شام غریبان را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که در قالب این طرح در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام کاروند در ادامه گفت: موقوفات شاخصی در استان با نیت سوگواری بر سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) وجود دارد ه اوقاف و امور خیریه استان نیز با اجرای امینانه نیت واقفین تلاش دارد سهمی در حرکت مردم به سمت سیره اهل بیت پیامبر (ص) و شهیدان کربلا داشته باشد.

او افزود: جدای از فضای موقوفات، ما از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه نیز برای برپایی مراسم‌های امام حسین (ع) و بصیرت‌افزایی مردم استفاده می‌کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.