سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمار جرم و جنایت در ژاپن پس از کرونا افزایش یافت

طبق آمار‌های منتشر شده تعداد جرایم ثبت شده در ژاپن پس از برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته است.

آمار‌های پلیس که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان داد که تعداد جرایم ثبت شده در ژاپن در شش ماهه اول سال ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته است که بخشی از آن به دلیل افزایش جرایم خیابانی و سرقت در بحبوحه کاهش محدودیت‌های مربوط به کروناست.

به گزارش پایگاه خبری کیودو نیوز، به گفته آژانس پلیس ملی ژاپن، در مجموع ۳۳۳۰۰۳ مورد از انواع جرایم در نیمه اول سال گزارش شده است که ۲۱.۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. این برای اولین بار در ۲۱ سال گذشته است که ژاپن چنین افزایشی را در زمینه جرایم به خود می‌بیند.

این داده‌ها در حالی منتشر می‌شود که ژاپن در سال ۲۰۲۲ برای اولین بار در ۲۰ سال گذشته افزایش جرایم را ثبت کرد.

این اعداد شامل دزدی‌های مرتبط با شبکه‌های اجتماعی و صفحات مجازی است که در آن افراد اغلب از طریق رسانه‌های اجتماعی اخاذی می‌کنند یا مرتکب جرایمی مشابه می‌شوند.

همچنین جرایم خیابانی در ژاپن از جمله سرقت دوچرخه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹.۷ درصد رشد داشته و به ۱۱۰۷۴۴ مورد رسیده است.

بر اساس دسته بندی داده‌های به دست آمده، سرقت‌ها با ۲۳.۸ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۲۲۸۸۸۹ مورد رسیده که سه چهارم افزایش کلی را تشکیل می‌دهد. جنایات فجیع، از جمله قتل، ۱۶.۵ درصد افزایش یافته و به ۵۱۳۷ مورد در این کشور رسیده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.