سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

واحد های مسکن روستایی کشور تا سال ۱۴۱۰ مقاوم سازی می شود

نیکزاد گفت: همه واحد‌های مسکونی روستایی کشور تا سال ۱۴۱۰ نوسازی و مقاوم‌سازی می‌شوند.

اکبر نیکزاد عصر امروز در جلسه شورای اداری کردستان که در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری تشکیل شد، اظهار کرد: هدف اصلی امام خمینی (ره) از تاسیس بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ امام احداث مسکن برای محرومان و اقشار کم درآمد بود.

او با اشاره به اینکه روز گذشته چهارده هزارمین واحد ویژه خانواده‌های ۲ معلول و بیشتر تحویل شد، افزود: براساس تفاهم‌نامه‌ای که با بنیاد مستضعفان امضاء شده ۲۰ هزار واحد مسکن محرومان در ۳۱ استان کشور احداث می‌کنیم که ۱۰هزارمین واحد آن امروز در کردستان افتتاح و تحویل شد.

نیکزاد با بیان اینکه سهمیه کردستان احداث یک هزار واحد بود، گفت: تاکنون ۵۵۰ واحد مسکن محرومان در کردستان ساخته شده و تا آبان ماه سال جاری هم ۴۵۰ واحد باقی مانده هم تحویل داده می‌شود.

او بیان کرد: بنیاد مستضعفان اعلام کرده از آبان‌ماه و بعد از اتمام سهمیه ساخت مسکن محرومان در این استان، احداث یک هزار واحد دیگر را هم در این منطقه آغاز می‌کنیم.

نیکزاد یادآور شد: برای اجرای طرح هادی در کشور چهارهزار میلیارد تومان قیر هفته آینده مصوب می‌شود و با این اقدام تعداد زیادی از طرح‌ها را به سرانجام می‌رسانیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲۴ هزار و ۵۱۰ واحد مسکونی توسط این بنیاد ساخته شده است، گفت: تا سال ۱۴۱۰ هم همه واحد‌های مسکونی روستایی نوسازی خواهد شد.

رئیس بنیاد برکت در کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: پروژه‌های زیادی در حوزه ارتقاء راه روستایی و آب روستایی و مسکن محرومان و اشتغال در استان اجرا شده است.

علی خاوه‌ای ادامه داد: در مجموع تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان کمک‌های مالی و اعتباری و نیز اقدامات عمرانی بنیاد در استان انجام شده و از این میزان ۲۰۰ میلیارد تومان آن سال گذشته در استان هزینه شده است.

او اضافه کرد: احداث یک هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی برای محرومان در استان برنامه ریزی شده که تاکنون ۵۶۰ واحد تحویل داده شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.