سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقررات‌گذاری هوش مصنوعی؛ خواسته ۹۰ درصد کاربران جهانی

استفاده کاربران از فناوری هوش مصنوعی مولد، فراتر از پیش‌بینی‌ها بوده است.

کارشناسان معتقدند که همزمان با تحسین عملکرد خیره‌کننده این فناوری از سوی مردم، آن‌ها عمیقاً نگران مشکلات اطلاعاتی و امنیتی هستند. نتایج نظرسنجی کاربران جهانی وبگاه خبری چینی «CGTN» حاکی از آن است که حدود ۹۰ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند، نوآوری در هوش مصنوعی مولد باید با مقررات مؤثر همراه باشد تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

نزدیک به نیمی از پاسخ‌دهندگان این نظرسنجی، اعلام کردند که در زندگی روزمره خود در معرض محصولات مرتبط با هوش مصنوعی مولد قرار گرفته یا از آن‌ها استفاده کرده‌اند.

متخصصان نیز بر این باور هستند که نگرانی کاربران اینترنت بی‌دلیل نیست؛ در ماه‌های اخیر برخی از محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی مولد محتوایی تولید کرده‌اند که تقریباً هیچ تفاوتی با انسان‌ها ندارد و به‌راحتی می‌تواند منجر به رشد شایعات و اطلاعات نادرست شود. در نظرسنجی مذکور، حدود ۸۷ درصد از پاسخ‌دهندگان به شدت نگران این موضوع بودند. علاوه‌براین، ۸۵،۷ درصد از پاسخ‌دهندگان نیز مسائل حریم خصوصی را چالش دیگر توسعه این فناوری می‌دانند.

فناوری هوش مصنوعی مولد، داده‌های کاربران را برای یادگیری و آموزش جمع‌آوری می‌کنند و ممکن است حریم خصوصی افراد در این فرایند نقض شود. در همین حال، ۸۵.۷ درصد دیگر از پاسخ‌دهندگان معتقدند، منبع اصلی آموزش تکنیک‌های هوش مصنوعی مولد، اینترنت است که مملو از اطلاعات دارای سوگیری، کلیشه و تبعیض‌آمیز است که می‌تواند، منجر به درگیری‌های اجتماعی و تشدید بی‌ثباتی شود.

براساس این نظرسنجی، ۸۹،۲ درصد از پاسخ‌دهندگان از رویکرد دولت چین در تنظیم محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی قدردانی کرده و معتقدند که همزمان با تشویق نوآوری‌های فناورانه، باید از خطرات احتمالی نیز اجتناب کرد. ۸۲درصد دیگر باور دارند، همکاری‌های بین‌المللی باید برای ارتقای نوآوری در این فناوری و محافظت در برابر خطرات و چالش‌ها تقویت شود.

این نظرسنجی در پلتفرم‌های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، عربی و روسی وبگاه «CGTN» منتشر شد و بیش‌از ۳۰ هزار کاربر ظرف مدت ۲۴ ساعت در آن مشارکت کردند.

منبع: CGTN

برچسب ها: فناوری ، هوش مصنوعی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.