سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زمان آغاز دسته‌روی‌های ماه محرم در استان سمنان اعلام شد

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: آیین دسته‌روی دهه محرم در استان سمنان از سوم محرم به صورت پراکنده آغاز می‌شود.

حجت الاسلام علیرضا قنبری معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان ابراز کرد: دسته روی محرم در شهر سمنان از ششمین روز محرم و در شاهرود از سومین روز محرم آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: آیین دسته‌روی ماه محرم در شهرستان گرمسار نیز از سوم این ماه آغاز می‌شود و در روز‌های پنجم و ششم محرم دسته‌های عزادارای و سینه‌زنی تجمیع مراسم پرفروغ می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها، آیین دسته‌روی محرم در شهر سمنان در ۲ نوبت یکی از ساعت ۱۷ و نوبت دیگر از ساعت ۲۱ برنامه‌ریزی شده است.

قنبری تصریح کرد: یک هزار هیات مذهبی ثبت شده در استان سمنان وجود دارد که بیش از نیمی از این هیات‌ها در محرم نقش‌آفرینی دارند.

وی یادآور شد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان برای هیات‌های مذهبی فعال استان در ماه محرم تسهیلات و بسته‌های حمایتی مانند تخصیص اقلام کالای اساسی با همراهی بخش‌های مختلف مانند سازمان جهاد کشاورزی را پیگیری می‌کند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: بیش از یک هزار مداح در ماه محرم الحرام امسال در استان برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر و تعمیق معارف اسلامی در آیین‌ها نقش آفرینی می‌کنند.

برچسب ها: محرم ۱۴۰۲ ، ماه محرم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.