سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انرژی‌زدایی از صنعت و اقتصاد از مهمترین سیاست‌های وزارت صمت است

معاون امور معادن و فراوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از مهمترین سیاست‌های وزارت صمت در دولت سیزدهم، انرژی‌زدایی از صنعت و اقتصاد است.

رضا محتشمی‌پور در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با توجه به محدودیت منابع انرژی، افق توسعه صنایع در کشور با فاصله‌گیری و محدودیت در گسترش صنایع انرژی‌بر ترسیم شده است.

وی افزود: یکی از مهمترین سیاست‌های وزارت صمت در دولت سیزدهم، انرژی‌زدایی از صنعت و اقتصاد است به این صورت که توسعه صنایعی که نیاز به مصرف انرژی بالایی دارد در آینده محدود می‌شود.


بیشتر بخوانید


معاون امور معادن و فراوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: از این رو به استان‌ها توصیه می‌شود که سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در توسعه، صنایع را به سمت صنایعی که انرژی کمتری را مصرف می‌کنند، هدایت کنند.

محتشمی‌پور، رونق واحد‌های معدنی راکد و غیرفعال را از دیگر سیاست‌های این وزارتخانه برشمرد و اضافه کرد: تا پایان امسال تکلیف تمامی معادن راکدی که در اختیار دولت است، مشخص می‌شود و همچنین معادنی که دست سرمایه‌گذاران بخش خصوصی قرار دارد و غیرفعال و راکد مانده نیز با رای شورای معادن به ریاست استانداران تعیین تکلیف می‌شود.

وی توصیه کرد: استانداران نسبت به تعیین تکلیف واحد‌های معدنی راکد و غیرفعال سخت‌گیرانه عمل کنند تا ظرفیت‌های موجود معطل نماند و افراد توانمند به این حوزه ورود پیدا کنند.

محتشمی‌پور، رفع اختلافات معادن بین مرزی استان‌ها را از دیگر برنامه‌های در دستور کار اعلام کرد و گفت: با استفاده از ماده ۲۴ قانون مکرر معادن می‌توان این اختلافات را رفع و چالش‌ها را از میان برداشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Bakhtiyari
۲۲:۱۵ ۲۸ تير ۱۴۰۲
صنایع بزرگ و ملی و کارخانجات نیروگاه‌های پاک و مستقل بسازند همچون نیروگاه‌های بادی و خورشیدی