سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هیئت‌ها پرچمدار جهاد تبیین هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: هیئت‌های مذهبی طلایه‌داران عرصه تبلیغ و جهاد تبیین هستند.

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده گفت: تشکل‌های مردمی، دینی و هیئت‌های مذهبی امسال برای اولین بار با همت تبلیغات اسلامی فعالیت‌های خود را با نظم و انضباط خاص به پیش می‌برند تا با محوریت محلات ششگانه و سیزده گانه در ماه محرم و صفر امسال برنامه‌های تأثیرگذاری را شاهد باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ضرورت آسیب شناسی در این حوزه و پیگیری مسائل و موضوعات مهم و حیاتی را در قالب آگاه‌سازی عمومی یادآور شد و می گوید: در کنار هیئت‌های مذهبی و دسته‌های عزاداری از روحانیون در قالب همایش طلایه داران تبلیغ خواسته‌ایم تا اولویت برنامه‌های تبلیغی و جریان سازی خود را تعیین و اعلام کنند.

به گفته او، تمام تلاش ما بر این است تا به صورت دقیق فعالیت‌ها و برنامه ریزی ها در این حوزه انجام شده تا جلوی موضوعاتی نظیر ناامیدی در جامعه و خدشه به هویت دینی گرفته شده و به جای آن امید و توجه به مبانی هویت دینی و اخلاقی مورد دقت قرار گیرد.

جعفرزاده هویت آذری‌ها را آمیخته با عشق اهل بیت توصیف کرد و گفت: از هشتم ذیحجه که عزاداری در اردبیل همزمان با سالروز شهادت حضرت مسلم آغاز شده شاهد تدارک برنامه‌های متنوع و با محتوای غنی هستیم که در ادامه برنامه استقبال از محرم و آئین «طشت گذاری» به عنوان عزاداری سنتی و اصیل استان اردبیل به انجام رسید.

او می گوید: اردبیلی‌ها بعد از گذر از این مراحل از امروز عزاداری‌های محله محور خود را در مساجد و تکایا آغاز کرده و انتظار می‌رود آحاد جامعه از ظرفیت روضه خوانی در منازل، عزاداری در محلات، کوچه‌ها و معابر مختلف استفاده کرده و عشق و ارادت خود را به سیدالشهدا (ع) نشان دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل نقش هیئت‌ها را به عنوان پرچمداران جهاد تبیین یادآور شد و گفت: دشمنان به عزاداری امسال چشم طمع دوخته اند تا شاهد حضور کمرنگ مردم در آئین‌های عزاداری سیدالشهدا (ع) باشیم اما از عشق و ارادت بی تمنای مردم به این خاندان پاک و طاهر غفلت کرده و یا نسبت به آن ناآگاه هستند.

جعفرزاده برگزاری مراسم «شیرخوارگان حسینی» را در روز جمعه و «احلی من العسل» را در پاسداشت نوجوان کربلا حضرت قاسم یادآور شد و می گوید: در کنار آئین سنتی عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی قرار است تجمع بزرگ تاسوعا و عاشورای حسینی در اردبیل برگزار و از طریق رسانه‌های مختلف منعکس شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.